Quote from Guest on 6 July 2010, 08:30Hej hopp, jag en fråga om intervall vila. Va där skillnaden om jag springer 4 min intervaller och vilar 4 eller 1 min? Jag fattar att man kommer att vara piggare på nästa intervall om man vilar 4 min men dock kommer pulsen ha sjunkit mera, så till min frå
Hej hopp, jag en fråga om intervall vila. Va där skillnaden om jag springer 4 min intervaller och vilar 4 eller 1 min? Jag fattar att man kommer att vara piggare på nästa intervall om man vilar 4 min men dock kommer pulsen ha sjunkit mera, så till min frå
Quote from ellen olsson on 6 July 2010, 08:40VO2Max är den enskilt viktigaste "komponenten" för din kondition så det är alltid bra att träna. Det vedertagna är ca 3 minuters vila för VO2Max-passen när man kör 4*4.
VO2Max är den enskilt viktigaste "komponenten" för din kondition så det är alltid bra att träna. Det vedertagna är ca 3 minuters vila för VO2Max-passen när man kör 4*4.
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 08:48Jag tycker att det finns en aspekt på detta som inte brukar nämnas så ofta. Med längre vila mellan intervallerna, utan att samtidigt öka farten, så blir det lättare. Är det då någon mening?
Ja, jag anser det. Det blir inte konditionen som man tränar så m
Jag tycker att det finns en aspekt på detta som inte brukar nämnas så ofta. Med längre vila mellan intervallerna, utan att samtidigt öka farten, så blir det lättare. Är det då någon mening?
Ja, jag anser det. Det blir inte konditionen som man tränar så m
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 08:57Skillnaden är väl också att om du vilar 1min, tröskelintervaller, så brukar man köra betydligt fler. Man kör ju aldrig 4*1km med 1 min vila i tröskelfart, utan då blir det ju 6-10st.
Skillnaden är väl också att om du vilar 1min, tröskelintervaller, så brukar man köra betydligt fler. Man kör ju aldrig 4*1km med 1 min vila i tröskelfart, utan då blir det ju 6-10st.