Quote from Guest on 6 August 2009, 10:47Hej på er..
Jag körde mitt första triathlon i fredags, o gillade det stark. Framförallt cykelmomentet som är helt nytt för mig. Apkul!
Hur lägger ni upp intervallträning, säg 5+2min. vilket hastighet kör ni? Vilka tidintervall brukar ni köra?
/en ny cy
Hej på er..
Jag körde mitt första triathlon i fredags, o gillade det stark. Framförallt cykelmomentet som är helt nytt för mig. Apkul!
Hur lägger ni upp intervallträning, säg 5+2min. vilket hastighet kör ni? Vilka tidintervall brukar ni köra?
/en ny cy
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 10:57välkommen till triahlon sporten 🙂
jag har ett favoritpass som består utav 8x8min (tävlingsfart) med 2min aktiv vila. funkar bra för mig. brukar även lägga in 2-3km snabb löpning direkt efteråt.
välkommen till triahlon sporten 🙂
jag har ett favoritpass som består utav 8x8min (tävlingsfart) med 2min aktiv vila. funkar bra för mig. brukar även lägga in 2-3km snabb löpning direkt efteråt.
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 11:03Fel forum?
Fel forum?
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 11:05Vilket är i så fall rätt forum att fråga om intervallträning för cykel? Cykl.se?
Vilket är i så fall rätt forum att fråga om intervallträning för cykel? Cykl.se?
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 11:06Han frågar ju efter CYKELintervaller så det är nog rätt forum 😉
Han frågar ju efter CYKELintervaller så det är nog rätt forum 😉
Quote from ellen olsson on 6 August 2009, 11:10Jag kör en uppsjö olika varianter, bl.a.
- backintervaller
- 4x4
- 20/40
- 30/30
- 40/20
- sprintintervaller
- 2/1
- 6*8
- 3*15
- 4*12Vad är du ute efter?
Här kan du få idéer:
http://www.trainright.com/articles.asp?uid=4460&p=4347Chris Carmichael ti
Jag kör en uppsjö olika varianter, bl.a.
- backintervaller
- 4x4
- 20/40
- 30/30
- 40/20
- sprintintervaller
- 2/1
- 6*8
- 3*15
- 4*12
Vad är du ute efter?
Här kan du få idéer:
http://www.trainright.com/articles.asp?uid=4460&p=4347
Chris Carmichael ti
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 14:01Robert, innan du gasar på skulle jag vilja tipsa om att du gör ett test. Cykla så fort du kan 5km på en väg och sen tillbaks. Då har du en bra utgångspunkt för att se om din träning går framåt. Kör 1/vecka så kan du glädjas/deppa över hur det går.
Glöm in
Robert, innan du gasar på skulle jag vilja tipsa om att du gör ett test. Cykla så fort du kan 5km på en väg och sen tillbaks. Då har du en bra utgångspunkt för att se om din träning går framåt. Kör 1/vecka så kan du glädjas/deppa över hur det går.
Glöm in
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 14:04Ok, sorry. Kanske naivt av mig att tro att cykelträning för en triathlet inte nödvändigtvis är samma sak som cykelträning för en cyklist (lägre kadens för triathleter t.ex.)
Ok, sorry. Kanske naivt av mig att tro att cykelträning för en triathlet inte nödvändigtvis är samma sak som cykelträning för en cyklist (lägre kadens för triathleter t.ex.)
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 14:23Varför lägre kadens för triathleter?
Varför lägre kadens för triathleter?
Quote from Funbeat user on 6 August 2009, 14:26Pga att spara benen till löpningen.
Pga att spara benen till löpningen.