Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIntervaller på trainer
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er

Jag sitter hemma och trampar på min cykel som sitter i trainern, nu skulle jag vilja köra intervallträning.

Jag är bra tränad så det är för den saken skull mindre risk för skador men jag vet inte hur man bäst lägger upp ett intervallpass.

mål

kolla på Tacx hemsida

Hmmm.. tack Leif men jag har ingen sån där vr variant så jag är ute efter träningsprogram eller tips på hur man ska träna intervaller.

fick tips på
8min 80%
2 min akt vila
repeterat 6-7 ggr
uppvärmning och nedvarvning med självklart

Är detta ok, är 80%

Den där 8 minutarn har varit mycket använd, men på senare tid har den ersatts av 4 minuters som många kör. 6 ggr 4 minuter precis under syragränsen, sen kan du lägga till några en minutare efter det, säg 4-6 st. Kör du det kommer du känna en klar förbättr

finns det inte vanliga träningsprogram på tacx hemsida?

http://www.tacx.com/mediatheek/files/pdf/trainingsprogrammas/nieuweprogrammas/brp/tacx_workouts_brp_cycletrainers_112.pdf

Det finns massvis med träningsprogram på Tacx hemsida om man bara tar sig tid att läsa!

Lägg ner dom där taskiga kommentarerna fredrik, jag letade faktiskt ordentligt och hittade inga, förlåt då om man inte letar tillräckligt bra men jag tog mig tid så sluta upp nu.

Tack Maria men om jag ska vara ärlig så fattar jag ingenting av den sidan tyvärr 🙂

Pierre: Jag skrev ett svar till Leif. Jag betackar mig för dina tolkningar.