Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntervaller tempo, takt!!
You need to log in to create posts and topics.

Låt oss säga att jag ska ut på en 12km runda med 6*1000m intervaller, hur gör jag då för att se min gemensamma takt över intervallerna när jag kommer hem? Klockan är på från start till hem, den tiden och takten ser jag, men hur gör man om man vill se takt

Finns det en "Lap" knapp på klockan som på 910an så tryck på den när du påbörjar din intervall, och tryck igen när du avslutat din intervall. Då ser du dina intervaller som du efterfrågar.

Vill du sen se på klockan vad du håller för tempo under din intervall. Ställ då in "Fart" alternativt "Fart - Etapp". Med "Fart" ser du aktuellt tempo. Med "Fart - Etapp" ser du medel tempot för aktuell etapp/intervall. Personligen föredrar jag "Fart" ins

Är det så att du ska köra 1000m intervaller kan du ha klockan inställd på Autolap 1km, då noteras varje km automatiskt.

Och ska du köra kortare intervaller kan du bara trycka på "lap-knappen vid varje avslutande intervall. Ex Jag har "autolap på" inställ

Om jag ska köra kortare/längre intervaller eller vila än 1km så tar jag bort "auto etapp" eller "auto lap" och trycker sen på "lap" precis som de ovan beskriver.

Jag tycker det är enklast att skapa en workout av det hela i Training Center, Connect.garmin.com eller SportTracks.

Då håller klockan reda på intervallerna, längderna, farterna och så och det enda man behöver göra är att springa. Efteråt kan man analyser

Jag håller med Per - skapar alla mina intervaller i SportTracks.
Då blir det väldigt enkelt att analysera efteråt då klockan håller reda på allt.

Det går att skapa direkt på klockan också men är ett jäkla gissel, så gör det med något av de program som fi

Superenkelt att ställa in intervall direkt på klockan. Gå in på: Träning-Pass-Intervall. Sedan är det bara att välja Dist/vilotid om du t ex vill köra en viss sträcka och en viss vilotid. Välj antal repetitioner och om upp- och nedvarvning ska vara med i

"Enkla" intervallpass (ex 6x1000 90s vila) är superenkelt att ställa in direkt i klockan. När man ska variera sträcka eller vila krävs det lite mer jobb under advanced workouts (kanske heter avancerade pass på svenska? jag har min klocka inställd på engel