Quote from Guest on 8 December 2010, 14:45Jag skall in till Göteborg på fredag (10/12) och träna, tänkte köra långa intervaller. Har ni tips på plan sträcka med barmark? Har bil, så parkeringsmöjligheter är plus. Helst ute om det går.
Jag skall in till Göteborg på fredag (10/12) och träna, tänkte köra långa intervaller. Har ni tips på plan sträcka med barmark? Har bil, så parkeringsmöjligheter är plus. Helst ute om det går.
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 14:55Gångbanan längs med Delsjövägen är populär när vägarna i Skatås är snöiga som nu. Iomed att den ligger fem meter från själva gatan så hamnar inte plog-snön där, dessutom underhålls den och frekventeras bra.
Halt kan det givetvis bli om temperaturerna är
Gångbanan längs med Delsjövägen är populär när vägarna i Skatås är snöiga som nu. Iomed att den ligger fem meter från själva gatan så hamnar inte plog-snön där, dessutom underhålls den och frekventeras bra.
Halt kan det givetvis bli om temperaturerna är
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 14:57I söndags var där 5 cm upptrampad snö, inte intervallvänligt. Men sedan dess kan det ha hänt mycket.
I söndags var där 5 cm upptrampad snö, inte intervallvänligt. Men sedan dess kan det ha hänt mycket.
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 15:04Schysst, då kan man ta en halv special efter passet! (H)
Men det lät lite osäkert, brukar banan plogas och saltas? Hmm, kanske skulle svänga förbi där själv idag om trafiken inte är för grinig. Hur gör man med all otäck korsande trafik? Vi som bor på lan
Schysst, då kan man ta en halv special efter passet! (H)
Men det lät lite osäkert, brukar banan plogas och saltas? Hmm, kanske skulle svänga förbi där själv idag om trafiken inte är för grinig. Hur gör man med all otäck korsande trafik? Vi som bor på lan
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 15:07Ullevi.
Ullevi.
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 15:08Jag tyckte slottskogsvallen såg plogad ut när jag åkte förbi i spårvagnen. Vit, men plogad. Spikskor kan vara att föredra.
Jag tyckte slottskogsvallen såg plogad ut när jag åkte förbi i spårvagnen. Vit, men plogad. Spikskor kan vara att föredra.
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 15:11Vill du *verkligen* ha asfalt eller motsvarande fast underlag under fötterna blir nog rekommendationen vägrenen på någon lagom stor infartsled. Spårhagavägen eller gamla riksvägen/Varbergsvägen till exempel bör vara alltigenom snöfria och har löpbara vägr
Vill du *verkligen* ha asfalt eller motsvarande fast underlag under fötterna blir nog rekommendationen vägrenen på någon lagom stor infartsled. Spårhagavägen eller gamla riksvägen/Varbergsvägen till exempel bör vara alltigenom snöfria och har löpbara vägr
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 15:38Min kollega sa just att Delsjövägen var plogad men inte saltad/barmark. Gäller alltså GC-banan bredvid.
Hade hoppats på något hemligt bra ställe som Göteborgslöpare kör på utomhus som är barmarkssäkert. 😉
Min kollega sa just att Delsjövägen var plogad men inte saltad/barmark. Gäller alltså GC-banan bredvid.
Hade hoppats på något hemligt bra ställe som Göteborgslöpare kör på utomhus som är barmarkssäkert. 😉
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 16:49Hmm du sa parkeringsmöjlighet.
När det står intervaller i kalendern och det är extremt underlag så finns det ju alltid några parkeringshus med flera plan under tak. Ta något där det inte är så mycket trafik under den tid du skall springa. Se upp för bilar
Hmm du sa parkeringsmöjlighet.
När det står intervaller i kalendern och det är extremt underlag så finns det ju alltid några parkeringshus med flera plan under tak. Ta något där det inte är så mycket trafik under den tid du skall springa. Se upp för bilar
Quote from ellen olsson on 8 December 2010, 16:50De springer på 8:an i Skatås. De brukar vräka ut hejdlöst med grus på den.
De springer på 8:an i Skatås. De brukar vräka ut hejdlöst med grus på den.