Quote from Guest on 20 August 2007, 13:55Jag skulle vilja få lite nya idéer för intervallträning. Det är roligt att springa intervaller men det kan lätt bli trist om man kör samma pass om och om igen. Så jag undrade lite vad ni andra har för upplägg för era pass. Jag har hört om de som springer
Jag skulle vilja få lite nya idéer för intervallträning. Det är roligt att springa intervaller men det kan lätt bli trist om man kör samma pass om och om igen. Så jag undrade lite vad ni andra har för upplägg för era pass. Jag har hört om de som springer
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 14:05Jag baserar mina intervaller på puls för det mesta, jag föredrar ståvila mellan intervallerna för att få ner pulsen till 140 så raskt som möjligt. Inte för att jag har några resonemang om att det skulle "vara bättre för att" utan för att jag blir fördig s
Jag baserar mina intervaller på puls för det mesta, jag föredrar ståvila mellan intervallerna för att få ner pulsen till 140 så raskt som möjligt. Inte för att jag har några resonemang om att det skulle "vara bättre för att" utan för att jag blir fördig s
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 14:28Jag gillar lugn gåvila eller ståvila mellan intervallerna för jag vill ta ut mej rejält i varje intervall och inte behöva spara något krut att använda vid joggvilan. 🙂 För mej känns 2 min intervall - 1 min gåvila lagom, men jag varierar efter lust och o
Jag gillar lugn gåvila eller ståvila mellan intervallerna för jag vill ta ut mej rejält i varje intervall och inte behöva spara något krut att använda vid joggvilan. 🙂 För mej känns 2 min intervall - 1 min gåvila lagom, men jag varierar efter lust och o
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 15:16Jag kör flera olika intervallpass. Ibland den klassiska 70/20, ibland 15 ryck i en stentuff backe och ibland kanske 1,5km intervaller. Jag blandar gärna för att bli allsidig och för att de inte ska bli tråkigare än det redan är...
Jag kör flera olika intervallpass. Ibland den klassiska 70/20, ibland 15 ryck i en stentuff backe och ibland kanske 1,5km intervaller. Jag blandar gärna för att bli allsidig och för att de inte ska bli tråkigare än det redan är...
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 22:49Mitt tempo styr vilans längd/slag
När jag kör trösklar har jag kortare vila (gå eller jogg), men inte så hög fart (60s vila, 3.50-3.55 tempo)
Om jag skulle köra kortare och/eller snabbare intervaller skulle jag öka vilan (stå), så att det mer liknar VO2
Mitt tempo styr vilans längd/slag
När jag kör trösklar har jag kortare vila (gå eller jogg), men inte så hög fart (60s vila, 3.50-3.55 tempo)
Om jag skulle köra kortare och/eller snabbare intervaller skulle jag öka vilan (stå), så att det mer liknar VO2