Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningintervallträning 200m?
You need to log in to create posts and topics.

Läser mycket om att det är bra att köra intervallträning ca en gång i veckan och tänkte köra igång med det. Bor ute på landet och inte så lätt att ta sig in till stan och löpbanor alltid så tänkte köra på vägen utanför. Det är väldigt kuperat och mätte ra

Har du bara 200 meter väg?

Annars kan du tänka fem minuter!

Visst kan du köra intervaller där men du lär tröttna om du bara ska springa fram och tillbaks. Intervallerna blir lite korta om du inte är ute efter en toppning.
Bry dig inte om sträckan utan titta på tiden. Mina vanligaste intervaller ligger på 4min/2min

Kolla på den här tråden, där vi pratade intervaller för några dagar sedan:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=166190

200 meter är väldigt kort. Visserligen är det skönt att ha slät mark att springa intervaller på, men om den längsta

David: anledningen att jag bara har 200m är för att det är den längsta racka sträckan. annars är det bara backar upp och ner hela tiden.

Då får du nog använda klockan och springa lite upp och ner(alltså på händerna) vända om och gå för att sedan köra nästa intervall.

Vill du bli en duktig medeldistansare är 200-ingar perfekt, annars är nog distansen lite för kort. Med medeldistans menar jag 800m - 3000m. Om du vill bli bra på motionslopp skulle jag struntat i 200-ingarna och satsat krutet på att springa i backarna.

satsar ju mest på motionslopp så det kanske är backars som jag ska köra. finns ju en del att välja på. om man ska köra i backar måste de vara långa eller kan man köra hårt i kortare backar?

Det är som med korta intervaller - korta backar bygger styrka och explosivitet. Vill du kunna spurta ner dina konkurrenter på upploppet så kryddar du med korta backar några veckor innan loppet, varvat med hårda intervaller på din raksträcka. 🙂 Annars är