Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIphone program
You need to log in to create posts and topics.

@Daniel: även Endomondo har den funktionen. Om man har internetuppkoppling från telefonen så kan man följa dig "live" via din profilsida på endomondo.com.

Tack för förslagen. Nu ... med tanke på att hon blir orolig först när jag har varit ute över 5 timmar ... håller telefonens batteri för detta? Finns det någon av dessa som drar mindre på batteriet? Jag skulle, i och för sig, kunna vänta tills det har gått

Google Latitude visar senast kända position och hur lång tid det var sedan positionen uppdaterades.

Anders, med andra ord ... Latitude drar mest på batteriet. När man åker 30+ så ändras ju senaste position ganska ofta, eller?

Edit: Latitude är väldigt känsligt. Den visar när jag går omkring i trädgården. Det är kanske lite mer än jag behöver. Hon skull

Vad inte hur ofta den uppdatera positionen, men det är värt att kolla upp.

Det finns ingen fast uppdateringsfrekvens utan det beror på flera olika faktorer: "how much battery life your phone has, if you are moving, or how fast you are moving."
GPS:en kom

Jag är jäkligt nöjd med Cyclemeter. Jag har fått intrycket att den är lite mer gps-säker än andra appar.

@P-A
Hur konfigurerar du funktionen att skicka din position, UTAN att blanda in facebook?

MotionX-GPS.
Auto Live update till Facebook/email/Twitter/Map
med valbar frekvens 5min/15min/30min/1timme.
Sida 10, 11 och 12 i manualen
http://gps.motionx.com/downloads/MotionX-GPS-Manual.pdf

@Daniel Sjödin: Du kan köra med t ex e-post istället för FB, och få info + en länk med Google Maps skickad via mail. Principen är densamma om du väljer twitter eller Dailymile (eller FB).

Gå in under More -> Settings och aktivera Internet Access. Fortsät

Tack P-A!

Vet du, eller någon annan, om den laddar kartor (och därmed tuggar datatrafik) om jag har internetaccess på, men knäppt av den genom att släcka skärmen med telefonens on/off-knapp?

Någon som kan rekommendera en bra hållare till Iphonen på styret?