Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman Lanzarote
You need to log in to create posts and topics.

Den tuffaste av kvaltävlingarna till Ironman Hawaii, detta tack vare en cykelsträcka med ca 2550 höjdmeters klättring. Annars är det bara en vanlig Ironman, fast i vacker miljö!
http://www.ironmanlanzarote.com/

Jag är sugen på Ironman lanzarote. Problemet med denna är att den ligger väldigt tidigt på säsongen, hur ska man hinna träna tillräckligt för en tävling i maj? Ironman UK går i augusti och är kanske mer lämplig.

/ Pär

Samma problem har ju många av de andra deltagarna så det är väl bara att köra på. Man kan ju inte gärna lägga alla säsongens lopp i september typ 🙂

Det enda som är lite svårt att träna på vintern i Sverige är ju cykling. Med lite disciplin på trainern och ett eller två träningsläger under våren blir du i god form till april - sen har du en hel månad på dig att toppa formen!

För säkerhets skull så åker man förstås ner till Lanzarote en dryg vecka innan och bättrar på cykelbrännan... 🙂

Visst är det knepigt med cykelträningen men det är också jobbigt med alla krockar mellan olika tävlingar i juli och augusti. En godtycklig h

Javisst, det är lika för alla oss nordbor, lite bättre för skåningar och kanske lite sämre för norrlänningar. Jag får väl försöka köra mer trainerpass som Torbjörn rekommenderar men oxå mer MTB på landsväg i vinter.

Ska Per och Torbjörn köra Lanzarote? M

> Jag är sugen på Ironman lanzarote. Problemet med denna är att den ligger väldigt tidigt på säsongen, hur ska man hinna träna tillräckligt för en tävling i maj? Ironman UK går i augusti och är kanske mer lämplig.

Ironman Lanzarote 19/5 och Ironman UK i

Tack, Pär!

Just nu känner jag mig bara tom mentalt och har inga som helst mål. Varje form av Ironman känns just nu väldigt långt borta.

Känner igen känslan, men när du återhämtat dej kommer du säkerligen att känna dej sugen på nya utmaningar. Du har förmodligen tagit ut dej riktigt mycket. I boken "Going Long" står att många bir övertränade efter Ironman lopp och att det är ett vanligt mi

Var med på Lanzarote för två år sen. Min första Ironman , började träna för det i januari samma år och höll sen stenhård diciplin med 10-12 timmar träning i veckan fram till två veckor innan då vi åkte ner och bara cyklade, sprang o simmande banan för att