Quote from Guest on 9 February 2010, 20:37Har 4 månader på mig att lära mig att simma 3,8 km och skulle vilja göra det "relativt" bra, vet inte om det är möjligt att göra en sådan sak. Förslag på upplägg på simträning, hur ofta hur länge, vad göra? Simträningar med föreningar osv? Eftersom jag al
Har 4 månader på mig att lära mig att simma 3,8 km och skulle vilja göra det "relativt" bra, vet inte om det är möjligt att göra en sådan sak. Förslag på upplägg på simträning, hur ofta hur länge, vad göra? Simträningar med föreningar osv? Eftersom jag al
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 20:47Hej, kolla www.sct.nu eller www.spiftriathlon.com
Bröstsim fungerar alldeles utmärkt om du inte får till Crawl, viktigast är att vara regelbundet i vattnet fr o m nu om du frågar mig.
Simma inte lugnt 🙂
mvh
Roger
Hej, kolla http://www.sct.nu eller http://www.spiftriathlon.com
Bröstsim fungerar alldeles utmärkt om du inte får till Crawl, viktigast är att vara regelbundet i vattnet fr o m nu om du frågar mig.
Simma inte lugnt 🙂
mvh
Roger
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 21:04Kollat mycket på Spif, verkar bra. Kul att dom har löpträningarna ibland med Fredrikshofs Långdistans. Hemskt att va nybörjare dock.. Bröstsim låter trist.. Men tack för tipset, blir nog spif.
Tjingen.
Kollat mycket på Spif, verkar bra. Kul att dom har löpträningarna ibland med Fredrikshofs Långdistans. Hemskt att va nybörjare dock.. Bröstsim låter trist.. Men tack för tipset, blir nog spif.
Tjingen.
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 22:10jag är i samma situation. satsar på att lära mig crawla från och med nu. och funkar det inte när man väl är på plats så är det bara att plåga sig igenom med bröstsim. vrid huvudet bakåt i vattnet i kalmar så kommer du se mina plågsamma försök..
jag är i samma situation. satsar på att lära mig crawla från och med nu. och funkar det inte när man väl är på plats så är det bara att plåga sig igenom med bröstsim. vrid huvudet bakåt i vattnet i kalmar så kommer du se mina plågsamma försök..
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 22:27Vart tränar du simningen då? Får du någon hjälp?
Vart tränar du simningen då? Får du någon hjälp?
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 09:05har precis börjat på crawlkurs för nybörjare. hoppas att det ger resultat.
har precis börjat på crawlkurs för nybörjare. hoppas att det ger resultat.
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 09:50Emil, är helt säker på att du lär dig crawla till Kalmar om du startar nu...bara dra igång.
/r
Emil, är helt säker på att du lär dig crawla till Kalmar om du startar nu...bara dra igång.
/r
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 17:28Hoppa på en nybörjarkurs, det brukar vara 8-10 kurstillfällen och lika många veckor. Kör ett extra pass själv där du repeterar förra träningen samt att du lägger in lite mer distans. På så sätt får du en bra grund fram tills utomhussäsongen börjar.
Hoppa på en nybörjarkurs, det brukar vara 8-10 kurstillfällen och lika många veckor. Kör ett extra pass själv där du repeterar förra träningen samt att du lägger in lite mer distans. På så sätt får du en bra grund fram tills utomhussäsongen börjar.
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 20:33emil, nu har jag crawlat för andra gången i mitt liv och tendensen är solklar: Första gången 12,5 meter, andra gången 25m. Tränar jag åtta gånger till klarar jag hela im distansen utan problem. Enkel matematik.
emil, nu har jag crawlat för andra gången i mitt liv och tendensen är solklar: Första gången 12,5 meter, andra gången 25m. Tränar jag åtta gånger till klarar jag hela im distansen utan problem. Enkel matematik.
Quote from Nils Hylander on 10 February 2010, 21:17Jag gick på crawlkurs under 10 veckor hösten 2008 (dock i Katrineholm). Det var jättekul och man lärde sig tekniken jättebra med övningar och så.
Vi var ca. 25 deltagare och vi delades in i två grupper efter ett par gånger. En grupp med deltagare som be
Jag gick på crawlkurs under 10 veckor hösten 2008 (dock i Katrineholm). Det var jättekul och man lärde sig tekniken jättebra med övningar och så.
Vi var ca. 25 deltagare och vi delades in i två grupper efter ett par gånger. En grupp med deltagare som be