Quote from ellen olsson on 23 April 2010, 13:39Jag har mer än 1h sämre tid på maran än på avslutande maran på Kalmar Triathlon. I.o.f.s. så är Marathon du Médoc den enda "rena" maran jag sprungit vilket kanske påverkar... 🙂
Jag har mer än 1h sämre tid på maran än på avslutande maran på Kalmar Triathlon. I.o.f.s. så är Marathon du Médoc den enda "rena" maran jag sprungit vilket kanske påverkar... 🙂
Quote from Håkan Öhling on 23 April 2010, 17:43Det är stor skillnad på halv och hel järnman. Man blir slut på ett helt annat sätt på en hel. Dessutom skiljer det nog logaritmiskt med tiden. Ju längre tid man håller på och simmar och cyklar desto mer % tappar man på löpningen.
På 21k har jag gjort 1.2
Det är stor skillnad på halv och hel järnman. Man blir slut på ett helt annat sätt på en hel. Dessutom skiljer det nog logaritmiskt med tiden. Ju längre tid man håller på och simmar och cyklar desto mer % tappar man på löpningen.
På 21k har jag gjort 1.2
Quote from Lotta W on 23 April 2010, 20:49Fredrik, Medoc är inte så "ren" 🙂
Fredrik, Medoc är inte så "ren" 🙂
Quote from ellen olsson on 23 April 2010, 20:57Jag har inte upplevt den som smutsig iallafall. 🙂
Jag har inte upplevt den som smutsig iallafall. 🙂
Quote from Lotta W on 23 April 2010, 21:29Man blev faktiskt ganska smutsig av all dammande jord/sand!
Man blev faktiskt ganska smutsig av all dammande jord/sand!
Quote from ellen olsson on 23 April 2010, 21:49Hmmm... Nu när du säger det, så! Luddet från skjortan bidrog kanske en aning också.
Hmmm... Nu när du säger det, så! Luddet från skjortan bidrog kanske en aning också.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 19:19har bra mycket att göras med hur bra tränad man är för ironman, långdistansuthållighet och cykelform. sånt där som att hur hårt man cyklat etc. räknas in i kategorin hur lyckat lopp man gör, dit hör också hur bra man lyckas med energiintag etc. topparna g
har bra mycket att göras med hur bra tränad man är för ironman, långdistansuthållighet och cykelform. sånt där som att hur hårt man cyklat etc. räknas in i kategorin hur lyckat lopp man gör, dit hör också hur bra man lyckas med energiintag etc. topparna g
Quote from Lena Bjerlöw on 24 April 2010, 19:21Mina resultat att jämföra är:
År - Sthlm mara - kalmar IM
08: 4:16 - 5:08
09: 4:09 - 4:46Men som nämnts ovan så handlar det ju om cyklingen med, hur snabbt den gått och hur mkt energi man har kvar.
2009 cyklade jag ca 40min snabbare, och var alltså 4
Mina resultat att jämföra är:
År - Sthlm mara - kalmar IM
08: 4:16 - 5:08
09: 4:09 - 4:46
Men som nämnts ovan så handlar det ju om cyklingen med, hur snabbt den gått och hur mkt energi man har kvar.
2009 cyklade jag ca 40min snabbare, och var alltså 4