Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatIrriterande formulering
You need to log in to create posts and topics.

"Kom ihåg att visa din uppskattning för FunBeat - Bli Premium-medlem för bara 29 kr/månad. Samtidigt bidrar du då till vidareutvecklingen av sajten och slipper annonser."
Citat Olle: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1087997&ScrollTo=124

Eller varför inte på alla hjärtans dag. För att du måste.

Jag vet inte. Någonstans kände jag att det var dags att låta "bygons be bygons" och faktiskt försöka arbeta _för_ en vidareutveckling av sajten nu när det ändå lagts så många timmar på att bemöta våra önskemål.

Det här är en piss i Nilen jämfört med vad

Det är ju inte du som har sagt det, det är ett citat från Olle. Jag borde lägga dit en länk. Återkommer!

Varför du väljer att bli Premium-medlem är helt din ensak. Själv utgår jag ifrån att de inte gör det av ren medmänsklighet, men det finns ju en chans

Håller inte med dig Anna. Det finns många sätt att visa uppskattning på, ett av dom är att bli premiummedlem.

Jag förstår hur du tänker och jag kan förstå att det kan kännas trist att inte vilja/kunna betala men men ändå vilja kunna visa uppskattning av

Nej, jag vet att det inte är jag som skrev det! Vad jag menade var att jag bortsåg från den något "dumma" formuleringen och bestämde mig för att betala för det utförda jobbet.

Däremot finns det en poäng med jämförelsen med en relation och det är att jag

Alltså krasst, det är klart att det blir lite A- och B-lag över det hela, även om man slätar över det och kanske inte ens vill det, och att man försöker skapa ett visst socialt tryck mot betalande medlemskap.

Det tror jag nog att man får stå ut med lite

Att det finns ett A- och ett B-lag har jag ingenting emot alls. Betalar man mer, får man mer. Den ekvationen är enkel och rättvis.

Edit: det är det sociala trycket jag vänder mig emot. Jag köper en produkt.

Och jag har inte heller bestämt mig. Eller jag

Köper Annas produktargument, men skulle nog kunna tänka mig att påpeka att det blir svårare att önska sig förbättringar i det läget.

Premiumfunktionerna är inget alls jag vill betala för i dagsläget och inte heller någon form av social status skulle få mig att lätta på plånboken. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ge bort en slant för att stötta i största allmänhet. Som en present