Quote from Guest on 21 August 2008, 17:58Tycker inte om när man registerar sin träning här på funbeat och man skriver in siffrorna och det visar t ex 5:33 min/km och när man sen går ut i kalendern visar det 5:34, då har det helt plötsligt rundats uppåt. Värsta i-landsproblemet jag vet, men irrit
Tycker inte om när man registerar sin träning här på funbeat och man skriver in siffrorna och det visar t ex 5:33 min/km och när man sen går ut i kalendern visar det 5:34, då har det helt plötsligt rundats uppåt. Värsta i-landsproblemet jag vet, men irrit
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:08Då tycker jag det är mer irriterade i "Min träning", typ:
19 aug Terränglöpning Stångtjärn elljus... 38 minTittar man sedan efter ser man att tiden var 38:55. Konstig avrundning som ibland inte gör så mycket, men för mina kortdistanser på 5km tyck
Då tycker jag det är mer irriterade i "Min träning", typ:
19 aug Terränglöpning Stångtjärn elljus... 38 min
Tittar man sedan efter ser man att tiden var 38:55. Konstig avrundning som ibland inte gör så mycket, men för mina kortdistanser på 5km tyck
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:53I det första fallet handlar det förmodligen om att den första avrundar genom trunkering, dvs den skriver helt enkelt inte ut siffror efter det antal decimaler man vill ha.
Internt kanske den beräknat tiden till 5:33.58 så om den då bara kapar ner till he
I det första fallet handlar det förmodligen om att den första avrundar genom trunkering, dvs den skriver helt enkelt inte ut siffror efter det antal decimaler man vill ha.
Internt kanske den beräknat tiden till 5:33.58 så om den då bara kapar ner till he
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 21:03Rasmus: Jag har en teori om att den kanske kapar på distansen. Denna distansen låg på 8,35 km, kanske den räknar på 8,3 km?
Leif: Jag har också tänkt på detta, det ser väldigt dumt ut.
Rasmus: Jag har en teori om att den kanske kapar på distansen. Denna distansen låg på 8,35 km, kanske den räknar på 8,3 km?
Leif: Jag har också tänkt på detta, det ser väldigt dumt ut.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 21:55Och om man kör medeldistans/sprint blir det ännu löjligare rapporter efter avrundningen. 400m, 0 minuter, etc...
Och om man kör medeldistans/sprint blir det ännu löjligare rapporter efter avrundningen. 400m, 0 minuter, etc...
Quote from Funbeat user on 22 August 2008, 22:24Nåja, 400m för mig kan aldrig i havet bli under 1 minut 🙂
Nåja, 400m för mig kan aldrig i havet bli under 1 minut 🙂
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 10:12Men du hade hängt med tiokamparna något varv Leif!
Men du hade hängt med tiokamparna något varv Leif!
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 17:32Säg inte det Leffe, jag har sett dig spurta på KIP 🙂
Säg inte det Leffe, jag har sett dig spurta på KIP 🙂
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 17:56Då skulle ni ha sett mig idag. OL i vildmarken och SportTracks som inte inte tyckte jag gick i 1km av 7. Så långsamt att de inte ens räknades som gång 🙂
Då skulle ni ha sett mig idag. OL i vildmarken och SportTracks som inte inte tyckte jag gick i 1km av 7. Så långsamt att de inte ens räknades som gång 🙂
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 19:30Låg du med näsan i mossen och letade efter kompassen då eller?
Låg du med näsan i mossen och letade efter kompassen då eller?