Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIschemi efter löpning?
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang G-Varvet i lördags och fick väldigt ont i magen. Det gick an medan jag sprang även om jag fick springa långsamma än jag ville, men den allra värsta kom efteråt. Då säckade jag nästan ihop av smärtan. Jag upplevde samma vid Jubileumsmaran förra

Har några gånger länge sedan upplevt att "håll" har suttit i flera dagar efter löpning. Det har hänt i samband med hård ansträngning över min kapacitet (typ blodsmak i munnen- ansträngning). Kan bara gissa lite, men de vanliga orsakerna till håll i detta

Jag fick håll i lördags också, men det är en helt annan smärta och på annat ställe. Det här onda sitter i nedre delen av magen och i mitten (typ livmodern), men sprider sig sedan uppåt när jag står still. Jag åt frukost i söndags så fick jag samma sak, oe

det allra första jag hittar online vid sökning "pain, uterus, exercise" ger info om en inflammatorisk reaktion i buken pga träningen. Kroppen överreagerar på och det uppstår en "anafylaktisk" reaktion lokalt. Detta kan tydligen dämpas med vanliga antiinfl