Quote from Guest on 4 September 2011, 14:21Hej. Jag är ny här och är orienterare. Jag har haft ett antal års uppehåll och är nu 42år. Jag har så smått kommit igång med orienteringen och löpningen de två senaste åren. Ganska anspråkslöst och utan regelbundenhet ännu men till nästa sommar skall jag
Hej. Jag är ny här och är orienterare. Jag har haft ett antal års uppehåll och är nu 42år. Jag har så smått kommit igång med orienteringen och löpningen de två senaste åren. Ganska anspråkslöst och utan regelbundenhet ännu men till nästa sommar skall jag
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 14:31Jag gissar att du behöver föra in kroppsvikten som en variabel i det hela också. Om två löpare springer lika fort på en platt bana och den ena är betydligt tyngre än den andra så tror jag att den lättare löparen typiskt kommer att springa fortare på den k
Jag gissar att du behöver föra in kroppsvikten som en variabel i det hela också. Om två löpare springer lika fort på en platt bana och den ena är betydligt tyngre än den andra så tror jag att den lättare löparen typiskt kommer att springa fortare på den k
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 14:35Det lättaste sättet för dig att ta reda på detta är att köra ett varv i maxfart på spånslingan (är den 1,5 km är det ju snabbt gjort) sedan vila ett tag och köra samma sträcka på en slät asfaltsväg eller hårdpackad grusväg. Då får du svaret och lite träni
Det lättaste sättet för dig att ta reda på detta är att köra ett varv i maxfart på spånslingan (är den 1,5 km är det ju snabbt gjort) sedan vila ett tag och köra samma sträcka på en slät asfaltsväg eller hårdpackad grusväg. Då får du svaret och lite träni
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 15:53Välkommen till orienteringen!
Jag har själv funderat i de banorna, och jag tror faktiskt det inte går på något vettigt sätt. När det börjar gå undan på skogsstigar tex, så är det rötter, stenar och lerpölar som blir begränsande. Hur mäter man sådant?
Välkommen till orienteringen!
Jag har själv funderat i de banorna, och jag tror faktiskt det inte går på något vettigt sätt. När det börjar gå undan på skogsstigar tex, så är det rötter, stenar och lerpölar som blir begränsande. Hur mäter man sådant?
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 22:25Ja det går ju att pröva sig fram men jag tänkte att någon annan skulle ha gjort det åt mig. Problemet för mig är att jag inte tempotränat och sprungit distanser på tid så mycket ännu att jag har svårt att veta hur jag skall disponera krafterna. I lördags
Ja det går ju att pröva sig fram men jag tänkte att någon annan skulle ha gjort det åt mig. Problemet för mig är att jag inte tempotränat och sprungit distanser på tid så mycket ännu att jag har svårt att veta hur jag skall disponera krafterna. I lördags
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 10:40Det är ju två variabler, minst. Man kan springa kuperad asfalt (jo det finns faktiskt) och man kan springa platt "terräng", vare sig vi nu menar spånslinga av varierad kvalitet, skogsvägar (stenkross hör till mina ickefavoriter), skogsstigar, eller på kom
Det är ju två variabler, minst. Man kan springa kuperad asfalt (jo det finns faktiskt) och man kan springa platt "terräng", vare sig vi nu menar spånslinga av varierad kvalitet, skogsvägar (stenkross hör till mina ickefavoriter), skogsstigar, eller på kom