Quote from Guest on 9 April 2010, 08:42Hej!
Jag har tänkt börja med löpning/joggning, men behöver Är en kille på snart 30 år med konditionen i botten, men det har jag tänkt ändra på nu!
Igår var jag och testade hur jag låg till när jag gav mig på 5km slingan där jag bor. Det blev som vänt
Hej!
Jag har tänkt börja med löpning/joggning, men behöver Är en kille på snart 30 år med konditionen i botten, men det har jag tänkt ändra på nu!
Igår var jag och testade hur jag låg till när jag gav mig på 5km slingan där jag bor. Det blev som vänt
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 08:52Hej, kul att du vill börja springa!
1. Oroa dig inte över din första tid, den kommer du slå omgående om du vill
2. Läs o begrunda: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=433854
(du kanske är en bättre löpare än så, men tanken och inställnin
Hej, kul att du vill börja springa!
1. Oroa dig inte över din första tid, den kommer du slå omgående om du vill
2. Läs o begrunda: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=433854
(du kanske är en bättre löpare än så, men tanken och inställnin
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 10:16Kolla in lite på www.marathon.se och träning. Där kan du hitta lite tips och träningsschema beroende vad du har för målsättning. Ta det lite lugnt bara, låt det ta lite tid att bygga upp löpmusklerna annars finns det risk för skador. Lycka till med tränin
Kolla in lite på http://www.marathon.se och träning. Där kan du hitta lite tips och träningsschema beroende vad du har för målsättning. Ta det lite lugnt bara, låt det ta lite tid att bygga upp löpmusklerna annars finns det risk för skador. Lycka till med tränin
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 13:08Finns inte det här?
Finns inte det här?
Quote from Christer Berg on 9 April 2010, 13:38Ta det extremt lugnt till att börja med. Hitta ett bra program att följa och FÖLJ det. I början vill hjärtat och motivationen mycket mer än kroppen klarar och du riskerar att skada dig som följd. Även om det känns bra så ta inte ut dig med extra pass utan
Ta det extremt lugnt till att börja med. Hitta ett bra program att följa och FÖLJ det. I början vill hjärtat och motivationen mycket mer än kroppen klarar och du riskerar att skada dig som följd. Även om det känns bra så ta inte ut dig med extra pass utan
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 14:32Och varför var det "en katastrof" att du fick varva gång med löpning på din första runda? Det är precis det du kommer att behöva göra för att komma upp i längre distanser (om du tänker följa nåt C25K-recept).
Och 5km är LÅNGT för ett första pass.Ta det
Och varför var det "en katastrof" att du fick varva gång med löpning på din första runda? Det är precis det du kommer att behöva göra för att komma upp i längre distanser (om du tänker följa nåt C25K-recept).
Och 5km är LÅNGT för ett första pass.
Ta det
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 14:38Först och främst , tack för alla svar.
Med katastrof menar jag mest att det var inte många meter jag orkade innan jag fick börja gå en bit.
Detta är kankse en dum fråga men , ni skriver att jag ska ta det lugnt osv. Vad menar ni med detta? För jag kän
Först och främst , tack för alla svar.
Med katastrof menar jag mest att det var inte många meter jag orkade innan jag fick börja gå en bit.
Detta är kankse en dum fråga men , ni skriver att jag ska ta det lugnt osv. Vad menar ni med detta? För jag kän
Quote from Elias Engqvist on 9 April 2010, 14:46Kroppen behöver "värmas upp". Vilket inte som många tror betyder att man ska få en högre temperatur utan att den ska ställa om till "aktivitets-läge" - dvs alla system ställer om för ansträngning. Det tar en stund och under tiden känns det jobbigt och man
Kroppen behöver "värmas upp". Vilket inte som många tror betyder att man ska få en högre temperatur utan att den ska ställa om till "aktivitets-läge" - dvs alla system ställer om för ansträngning. Det tar en stund och under tiden känns det jobbigt och man
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 14:52What Christer speaks is true.
>>är man envis och tålamodig (sic) så blir man belönad
är nog kärnan i det hela
What Christer speaks is true.
>>är man envis och tålamodig (sic) så blir man belönad
är nog kärnan i det hela
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 15:51Att varva gång och löpning är ett jättebra sätt att komma igång med löpningen. Det är faktiskt bättre att springa lite för fort kortare sträckor, än att masa sig runt i ett långsamt tempo.
Så varva gång och springande och tveka inte att ta i så att hjärt
Att varva gång och löpning är ett jättebra sätt att komma igång med löpningen. Det är faktiskt bättre att springa lite för fort kortare sträckor, än att masa sig runt i ett långsamt tempo.
Så varva gång och springande och tveka inte att ta i så att hjärt