Quote from Guest on 30 May 2011, 20:03Efter dagens lilla pass, eller rättare sagt 5000 meter in på dagens pass så fick jag riktigt ont i höger ljumske. Den har spökat sedan min "jogging-start" för 4v sedan, men idag kände jag för första gången att den påverkade mitt pass 🙁
Är det någon som
Efter dagens lilla pass, eller rättare sagt 5000 meter in på dagens pass så fick jag riktigt ont i höger ljumske. Den har spökat sedan min "jogging-start" för 4v sedan, men idag kände jag för första gången att den påverkade mitt pass 🙁
Är det någon som
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 20:13Jag hade problem förra sommaren, fast det var inte direkt smärta, med att jag var stum och löpningen blev "stuttig". Jag gick till en kiropraktor som gjorde underverk med mig + att jag fick övningar. Stå på ett ben, plankan i sidoläge, och jobba uppåt fra
Jag hade problem förra sommaren, fast det var inte direkt smärta, med att jag var stum och löpningen blev "stuttig". Jag gick till en kiropraktor som gjorde underverk med mig + att jag fick övningar. Stå på ett ben, plankan i sidoläge, och jobba uppåt fra
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 20:35Att gå till en kiropraktor kan vara bra. Vill du testa att behandla själv kan du testa stretchning: Höftböjaren, sätesmuskeln, baksidan av låret och insidan av låret.
Att gå till en kiropraktor kan vara bra. Vill du testa att behandla själv kan du testa stretchning: Höftböjaren, sätesmuskeln, baksidan av låret och insidan av låret.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 20:45Jag som är helt grön på träning och då även skador!! Hur får man kontakt med en kiropraktor??
Jag som är helt grön på träning och då även skador!! Hur får man kontakt med en kiropraktor??
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 21:00Lättaste sättet att få kontakt med en kiropraktor är att ringa under dagtid. Lämpliga telefonnummer finns på eniro och hitta.se om man söker på kiropraktor eller kiropraktik.
Lättaste sättet att få kontakt med en kiropraktor är att ringa under dagtid. Lämpliga telefonnummer finns på eniro och hitta.se om man söker på kiropraktor eller kiropraktik.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 21:00Googla på kiropraktor + din hemort?
Googla på kiropraktor + din hemort?
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 09:56Idag känns det bättre i ljumsken, kan gå osv helt utan smärta. Däremot gör det ont om jag ligger på rygg och lyfter benet... (föräldraledig så jag tänkte köra lite hemmaövningar!!).
Jag har en känsla av att jag vinkla ut höger fot när jag springer, kan d
Idag känns det bättre i ljumsken, kan gå osv helt utan smärta. Däremot gör det ont om jag ligger på rygg och lyfter benet... (föräldraledig så jag tänkte köra lite hemmaövningar!!).
Jag har en känsla av att jag vinkla ut höger fot när jag springer, kan d
Quote from Susan Hartley on 31 May 2011, 10:47Det finns ett test (Active straight leg raise/ASLR) som man får göra t.ex. hos sjukgymnast eller naprapat. Man ligger på rygg och lyfter ena benet. Gör det ont i ljumsken så indikerar det att det kan vara frågan om instabilt bäcken. Det låter ju lite som
Det finns ett test (Active straight leg raise/ASLR) som man får göra t.ex. hos sjukgymnast eller naprapat. Man ligger på rygg och lyfter ena benet. Gör det ont i ljumsken så indikerar det att det kan vara frågan om instabilt bäcken. Det låter ju lite som
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 21:30Det låter klokt Johanna! Jag har en tendens att alltid skjuta på besök till allt som påminner om en medicinsk inrättning 🙁
Ska försöka stretcha denna veckan och se hur det känns efter torsdagens pass, annars blir det en koll med försäkringsbolaget näst
Det låter klokt Johanna! Jag har en tendens att alltid skjuta på besök till allt som påminner om en medicinsk inrättning 🙁
Ska försöka stretcha denna veckan och se hur det känns efter torsdagens pass, annars blir det en koll med försäkringsbolaget näst
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 23:14Har du privat sjukvårdsförsäkring? Då kan du hitta någon riktigt bra läkare. (t+)
Har du privat sjukvårdsförsäkring? Då kan du hitta någon riktigt bra läkare. (t+)