Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag har köpt en pulsklocka....
You need to log in to create posts and topics.

12

Var lite sugen på en Garmin Forerunner, men jag springer ju inte så där jättemycket ute så jag tyckte gps-funktionen var lite i dyraste laget. Det blev en Polar RS200sd med fotsensor. Någon som har några synpunkter???? Hoppas det var ett bra val, det var

Jag har haft min i några veckor och det är nog bland det bästa jag köpt i träningsväg. Det blir en ny dimension i tränandet att "gå ett race" mot klockan. De flesta funktioner finns och just funktionen med distans tycker jag är superkul. Jag har kalibrera

Menade du att den visade 10,15 km istället för 10,2? Iså fall var det ju jättebra! 🙂

tja, Garmin är ju inte så dyr om man beställer från USA 😉

Hur beställer man från USA, och vilket pris får man för en Garmin forerunner 305:a. Jag såg på Pricerunner att det finns en spansk website som tar 2632 inkl, frakt.

det finns vissa sidor i USA. Jag har kikat lite på adorama.com där går en klocka med frakt loss på runt 1700:- Om det strular med tullen så blir det några hundralapp extra. Men det är ju ändå ett sjysst pris. Och strular klockan så skickas den bara till

Jag har också en polar rs200sd, älskar den! Kanonkul att se hur fort (långsamt) man sprinagr och hur långt..

Jag har oxå en Polar RS200sd
den funkar riktigt bra, jag har kalibrerat om den ett par ggr för
det är svårt att springa terräng och få det exakt...
Den är lättanvänd vilket är bra för jag är ingen tekniknörd

Nu har jag provat den för första gången. Sprang 5 km på löpband. Har inte kalibrerat den ännu och den visade 5040 meter när löpbandet visade 5000 meter. Och vem vet - hur noga är löpbandet kalibrerat..... Jäkligt bra tycker jag - jag springer inte för att

Jo, precis - arrangören sa att loppet var 10200 m och min polar visade 10150 m dvs diff på 50 meter vilket jag tycker är helt OK med tanke på att det även för arrangörer är svårt att mäta exakt på metern...tro också att det kan vara svårt att kalibrera ex

12