Quote from Guest on 20 October 2012, 22:53Tidigare i år tog jag rekord med 10-30 sekunder varje gång jag sprang någon av mina vanliga rundor. Sedan augusti är det alltid samma tid +- 10 sekunder (på milen). Nu blir det väl till att börja springa intervaller. Surt så här års.
Tidigare i år tog jag rekord med 10-30 sekunder varje gång jag sprang någon av mina vanliga rundor. Sedan augusti är det alltid samma tid +- 10 sekunder (på milen). Nu blir det väl till att börja springa intervaller. Surt så här års.
Quote from Funbeat user on 20 October 2012, 23:03Välkommen i klubben. 😉
Välkommen i klubben. 😉
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 07:41Sicket obefogat gnäll 😉 Förväntar du dig att kapa perset i varje träningspass!? Sådan lyx kan rimligen bara vara för rena nybörjare, sen vore det konstigt om det inte blev svårare att kapa tiderna. Själv skulle jag vara really happy om jag lyckades persa
Sicket obefogat gnäll 😉 Förväntar du dig att kapa perset i varje träningspass!? Sådan lyx kan rimligen bara vara för rena nybörjare, sen vore det konstigt om det inte blev svårare att kapa tiderna. Själv skulle jag vara really happy om jag lyckades persa
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 11:33Nej. Men jag är rätt sur för att jag bara kapade mitt mara-PB med 13 min 50 sek på 1,5 år... Hade velat ha minst 7 min till under 2012...
Men gnäll hjälper inte utan det gäller att hitta den formel som hjälper och mixa mellan hög/högre volym - mer variat
Nej. Men jag är rätt sur för att jag bara kapade mitt mara-PB med 13 min 50 sek på 1,5 år... Hade velat ha minst 7 min till under 2012...
Men gnäll hjälper inte utan det gäller att hitta den formel som hjälper och mixa mellan hög/högre volym - mer variat
Quote from Elias Engqvist on 22 October 2012, 13:21Då får du se till att träningen bli effektivare istället! Mer tuffa terrängpass med många höjdmeter i högre fart och mer vila!
Då får du se till att träningen bli effektivare istället! Mer tuffa terrängpass med många höjdmeter i högre fart och mer vila!
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 15:39Eller så får man inse att framstegen planar ut och och med tiden vänder neråt istället och hitta andra aspekter på sitt tävlande än ständiga förbättringar räknat i minuter & sekunder. Jag är inte där själv riktigt ännu, men den dagen kommer för alla. Jag
Eller så får man inse att framstegen planar ut och och med tiden vänder neråt istället och hitta andra aspekter på sitt tävlande än ständiga förbättringar räknat i minuter & sekunder. Jag är inte där själv riktigt ännu, men den dagen kommer för alla. Jag
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 15:43Just det. I vår ålder får man vara glad att man bara stagnerat och inte retarderat 🙂
Sen finns det ju de som blir snabbare av a träna mindre.
Just det. I vår ålder får man vara glad att man bara stagnerat och inte retarderat 🙂
Sen finns det ju de som blir snabbare av a träna mindre.
Quote from Elias Engqvist on 22 October 2012, 18:27Anders då du är nånstans mellan 55 och 60 är det dags för såna tankar - tills dess är det bara att kämpa på 🙂
Anders då du är nånstans mellan 55 och 60 är det dags för såna tankar - tills dess är det bara att kämpa på 🙂
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 18:33Det har varit väldigt stimulerande fram hit,när man har persat på nästan varje träningsrunda. I och med stagnationen kan jag nog säga att jag har lämnat nybörjarstadiet.
Jag har gått från hyfsat god form till den hittills bästa formen jag har haft i mitt
Det har varit väldigt stimulerande fram hit,när man har persat på nästan varje träningsrunda. I och med stagnationen kan jag nog säga att jag har lämnat nybörjarstadiet.
Jag har gått från hyfsat god form till den hittills bästa formen jag har haft i mitt
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 22:18Om man tränar för att bli bättre handlar det väldigt lite om att ha kul, och väldigt mycket om att härda ut. Kul kan man ha efter träningen, men väldigt sällan under tiden.
Om man tränar för att bli bättre handlar det väldigt lite om att ha kul, och väldigt mycket om att härda ut. Kul kan man ha efter träningen, men väldigt sällan under tiden.