Quote from Guest on 23 November 2010, 22:22Har fått min finfina våtdräkt nu! Har fattat att den ska vara tight...men den här tar uttrycket en andra hud till en ny nivå.
Hur tight ska den vara? Känslan är oj-det-är-svårt-att-ha-armarna-rakt-ner just nu. Och den trycker oroväckande i halsen. Men an
Har fått min finfina våtdräkt nu! Har fattat att den ska vara tight...men den här tar uttrycket en andra hud till en ny nivå.
Hur tight ska den vara? Känslan är oj-det-är-svårt-att-ha-armarna-rakt-ner just nu. Och den trycker oroväckande i halsen. Men an
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 22:32Har du bara testat torr? Det gör skillnad att få den genomblött, och det gör skillnad att simma ett gäng ggr i den.
Första gången torr var min dräkt direkt svår att få på, och inte ett dugg bekväm.
Har du bara testat torr? Det gör skillnad att få den genomblött, och det gör skillnad att simma ett gäng ggr i den.
Första gången torr var min dräkt direkt svår att få på, och inte ett dugg bekväm.
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 22:35Ja, jag har bara testat torr, typ nu i 30 minuter. Kan inte gärna blöta ner den om jag ska skicka tillbaka den känns det som.
Mest oroad över halsen...
Och det var fanken inte lätt att ta sig ur den heller.
Ja, jag har bara testat torr, typ nu i 30 minuter. Kan inte gärna blöta ner den om jag ska skicka tillbaka den känns det som.
Mest oroad över halsen...
Och det var fanken inte lätt att ta sig ur den heller.
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 22:54Svårt att säga exakt men den ska ju sitta helt tight. När jag tar på mig min och stänger den i halsen så slipper inte luften ut om man råkat få in det. Man får lätta på halskragen lite för att få väck det.
Har du fått upp den ordentligt? Det hjälpte mig
Svårt att säga exakt men den ska ju sitta helt tight. När jag tar på mig min och stänger den i halsen så slipper inte luften ut om man råkat få in det. Man får lätta på halskragen lite för att få väck det.
Har du fått upp den ordentligt? Det hjälpte mig
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 23:04Jag kan ha slarvat lite där (var kanske väl försiktig när jag drog upp den, lite orolig för att göra repor med naglarna).
Jag ska testa igen i morgon och vara noga med att dra upp den ordentligt.
Jag kan ha slarvat lite där (var kanske väl försiktig när jag drog upp den, lite orolig för att göra repor med naglarna).
Jag ska testa igen i morgon och vara noga med att dra upp den ordentligt.
Quote from Elias Engqvist on 23 November 2010, 23:44Du kan ju ringa och fråga Eva men hon brukar säga att man kan provsimma i vattnet nedanför hennes affär om man är där och handlar så jag tror inte det är nåt problem!
Du kan ju ringa och fråga Eva men hon brukar säga att man kan provsimma i vattnet nedanför hennes affär om man är där och handlar så jag tror inte det är nåt problem!
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 06:37Dra upp den så att den "korvar" sig vid ljumsken och axlarna. Stoppa händerna i plastpåsar när du tar på den (eller klipp naglarna ;)) så slipper du skador.
Dra upp den så att den "korvar" sig vid ljumsken och axlarna. Stoppa händerna i plastpåsar när du tar på den (eller klipp naglarna ;)) så slipper du skador.
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 09:37Det känns alltid tightare torr än blöt. Kan man ta på sig den utan problem är den för stor 😉
Det känns alltid tightare torr än blöt. Kan man ta på sig den utan problem är den för stor 😉
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 10:13Låter som att du inte fått på armarna riktigt hela vägen? Sen är det lite en vanesak - dräkten känns skönare i vattnet, och efter några gånger släpper "jag kan inte andas"-paniken
Låter som att du inte fått på armarna riktigt hela vägen? Sen är det lite en vanesak - dräkten känns skönare i vattnet, och efter några gånger släpper "jag kan inte andas"-paniken
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 10:28http://triathlonsweden.ning.com/video/swim-smooth-tips-for
Kolla på den här...
http://triathlonsweden.ning.com/video/swim-smooth-tips-for
Kolla på den här...