Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 21:41Tycker att det är stor skillnad på land och i vatten.
Klaustrofobisk känsla på land men det försvinner i vattnet.Min första våtdräkt var beg. och lite för stor, vatten läckte in genom halsen.
Det var som att simma med ankare i, inget att rekomendera
Tycker att det är stor skillnad på land och i vatten.
Klaustrofobisk känsla på land men det försvinner i vattnet.
Min första våtdräkt var beg. och lite för stor, vatten läckte in genom halsen.
Det var som att simma med ankare i, inget att rekomendera
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 21:51Robert, sicken tur att du uppfattar den stora skillnaden mellan land och vatten 🙂 Kunde ju bli lite jobbigt annars 😉
Robert, sicken tur att du uppfattar den stora skillnaden mellan land och vatten 🙂 Kunde ju bli lite jobbigt annars 😉
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 23:45Det jag mest reagerar på är att du säger att den sitter väldigt tajt i halsen. Som jag tolkar det håller eller så har du hållit på med dykning också och borde då ju vara bekant med "carotid sinus reflex":en vilket är det som jag tänker på först med tanke
Det jag mest reagerar på är att du säger att den sitter väldigt tajt i halsen. Som jag tolkar det håller eller så har du hållit på med dykning också och borde då ju vara bekant med "carotid sinus reflex":en vilket är det som jag tänker på först med tanke
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 09:57Om man inte andas ut ordentligt, kommer CO2 - halten att göra att det känns som att man inte kan andas ordentligt o att det klämmer om halsen. Avslappning o framför allt ordentliga utandningar kan i så fall vara lösningen
Om man inte andas ut ordentligt, kommer CO2 - halten att göra att det känns som att man inte kan andas ordentligt o att det klämmer om halsen. Avslappning o framför allt ordentliga utandningar kan i så fall vara lösningen