Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelJag kommer inte i gång!!!
You need to log in to create posts and topics.

12

Den här våren har jag cyklat BARA en enda gång, det blåser som himla hårt varje dag, ingen roligt. Varje gång när jag ser min cykel då tänker jag när ska jag börja... men det händer inget mera. Jag fattar att man är så konstigt mot sig själv??Hur ni alla

http://weblogs.newsday.com/sports/watchdog/blog/nike_logo.jpg

Jag utmanar dig !!!!!

Du orkar inte cykla i 10 minuter idag!

Titta inte bara på cykeln och träden. Handlar om rutin. Bara att ta den första steget... Klä på dig, bär ut cykeln och sätt dig på den och börja trampa. Sen rullar det bara på. Några dagar senare: upprepa!

Vätternrundan är om mindre än en månad så jag måste cykla.
Sätt upp ett mål eller anmäl dig till ett motionslopp.

Sätt ena foten på pedalen och sen bara putta igång med den andra.. Nä, ta med någon kompis och cykla, då går det lättare både att ta sig ut och sen även när ni kör.

Är du säker på att du verkligen gillar att cykla? Varför tänker du cykla utan att göra det? Var ligger nöjet, och för vems skull vill du cykla?

Motvind är helt ok och karaktärsdanande. Medvind är bonus! Just do it!
Anmäl dig till några motionslopp och s

Martin snodde min replik: Just do it!

Bestäm dig för att ge dig ut vid klockan .... lägg fram dina grejor i förväg (hjälm, handskar, skor med mera) så det är bara att ta dem och ge dig iväg utan att springa runt och leta. Då hinner du inte tänka efter.

Tänk på hur nöjd du kommer att vara efter din runda 🙂

Hej igen,
När jag läser lite mer om dig så ser jag att du nästan är 60. Ju äldre vi blir desto bekvämare blir vi (oftast). Vad jag menade med mitt förra inlägg var mest att du behöver ta reda på vad som motiverar dig. När jag läser din text verkar det som

12