Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag vill bli bättre på maraton!
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som kan ge tips på hur jag ska förbättra mina tider på maraton. Jag har sprungit hyffsat seriöst i 2 ½ år och lyckats komma under 40 min på milen och 1.27 på halvmaran. Jag har sprungit maran 3 gånger och min bästa tid är 3.24. Enligt löpkalk

Har du provat att springa längre än maratondistans? 😮

Nej, det har jag inte, mina långpass ligger mellan 25-30km, har läst mig till att det ska räcka.
Tycker du att jag ska prova att springa längre? Sliter inte det väldigt mycket på kroppen?

Jag har ingen aning, löpning är inte min grej. :O
Men intervaller ska ju vara bra har jag hört 🙂

Det har jag också hört, så då måste det vara bra.

När jag tittar lite snabbt på din träning i år springer du ju mkt korta och medellånga distanser, bara några få längre.
Var det endast 3 pass över 16 km i år? Det ser mer ut som en mil- eller halmarasatsning än marafokus.

Jag ligger ungefär i nivå med

För att träna att hålla uppe fart på mara (utan att det sliter för mkt på kroppen) är det många som kör långa intervaller eller lägger in "marafart"-sektioner i sina långpass.
Jag har aldrig toppat formen mer än att jag drar ner på träningen veckorna för

Strunta i kilometrarna när du kör långdistans. Ta tiden och fokusera på den. Upp till 180 minuter kan du köra långpassen på utan att slita för mycket.

Anders! Du bekräftar min misstankar om att kalkylatorerna kanske inte kan användas så brett för en motionär.
Jag har kommit igång sent med mina långpass i år men har lyckats springa 5 pass (inklusive maran) på över 19 km dom senaste 5 veckorna. Huvudmåle