Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag vill bli snabbare, men hur??
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Jag började löpträna för ca 6 månader sedan, innan dess var jag en riktig periodare när det kom till löpning och sprang som längs 5 km-pass. Men nu har jag kommit igång ordentligt och lyckats hålla träningspassen någorlunda kontinuerligt (förutom en

Har du testat att köra lite intervaller?

Jag har själv kommit igång riktigt ordentligt och regelbundet med löpningen sedan i juni/juli.
I våras gjorde jag ett test där jag fick fram maxpuls och var min mjölksyragräns är.

Jag använder pulsklocka och tycker det är ett suveränt verktyg. Nu har jag

Benen tar slut för alla om man ökar tempot _för_ mycket. Svårt att säga vad du skall göra utan att veta hur mycket du tränar eller hur snabb du är. Om du tränar mindre än storleksordningen 5 mil per vecka, fortsätt att öka volymen (men inte för snabbt), s

Jag känner igen en del av detta...men har inköpt en puls klocka och allt blev lite lättare.

Hur ofta/ många dagar i veckan kan man köra långpass/it-träning ?

Hej på er!
Pulsklockan är inköpt och era råd utnyttjade!!
Det har inte gått så lång tid, men efter att ha börjat träna lite intervaller blandat med lite fartlek börjar jag redan känna mig mycket bättre i kroppen! Och framför allt har huvudet fått en lite

Härligt, kör på och stort lycka till!! :0)

Grattis till ett nytt bättre liv 🙂

(t+)

Annat tips är att gå och testa dig och få reda på laktatvärden etc... ==> att du kan se om din träning går framåt...

http://goo.gl/pwZe

Ni har helt rätt, allt sitter i huvudet just nu, och klockan har verkligen gjort att jag vågat släppa lite på spärrarna och komma ifrån den där komforthastigheten, och inte dog jag av det:D
Jag känner att intervallträning var helt rätt att lägga in nu eft