Quote from Guest on 29 June 2010, 08:50Janne Holmén körde ju marathonprogram i Runners World inför Sthlm Marathon. Han hade ett lite annorlunda upplägg jfr de flesta andra såna program man hittar här och var. T.ex. skulle alla pass löpas hårt och om jag inte minns fel var det lika många pass p
Janne Holmén körde ju marathonprogram i Runners World inför Sthlm Marathon. Han hade ett lite annorlunda upplägg jfr de flesta andra såna program man hittar här och var. T.ex. skulle alla pass löpas hårt och om jag inte minns fel var det lika många pass p
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 09:00En finsk löparsajt har också Janne Holméns maratonprogram och det har diskuterats flitigt i sajtens forum.
Det verkar som om programmet skulle fungera bra - de flesta som har skrivit har nått sitt uppsatta mål. (H)
En finsk löparsajt har också Janne Holméns maratonprogram och det har diskuterats flitigt i sajtens forum.
Det verkar som om programmet skulle fungera bra - de flesta som har skrivit har nått sitt uppsatta mål. (H)
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 10:31Det låter som ett program liknande "Run less, run faster"-programmen från Furman Institute: http://www.furman.edu/first/fmtp.htm
Samma upplägg och längd på passen oavsett vilken måltid man har, endast hastigheten varierar.
Det låter som ett program liknande "Run less, run faster"-programmen från Furman Institute: http://www.furman.edu/first/fmtp.htm
Samma upplägg och längd på passen oavsett vilken måltid man har, endast hastigheten varierar.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 19:13Jag körde i princip Jannes program de sista 10 veckorna före Stockholmsmaran och det gick utmärkt. Det passar mig bra med få men hårda pass. Programmet går ut på en stor del i tänkt tävlingsfart men jag körde merparten av de kortare passen betydligt snabb
Jag körde i princip Jannes program de sista 10 veckorna före Stockholmsmaran och det gick utmärkt. Det passar mig bra med få men hårda pass. Programmet går ut på en stor del i tänkt tävlingsfart men jag körde merparten av de kortare passen betydligt snabb