Quote from Guest on 14 June 2008, 10:34Tjo
En fråga: Vad är bättre, att jogga länge i ett lägre tempo eller jogga en kortare tid med högre tempo? När jag joggar ca 6min/km orkar jag 4-6 km men om jag joggar ca 8 min/km så orkar jag snarare 8-10 km... Vilket skulle ni då säga är att föredra? Ja
Tjo
En fråga: Vad är bättre, att jogga länge i ett lägre tempo eller jogga en kortare tid med högre tempo? När jag joggar ca 6min/km orkar jag 4-6 km men om jag joggar ca 8 min/km så orkar jag snarare 8-10 km... Vilket skulle ni då säga är att föredra? Ja
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 10:44Men dina mål 1) och 2) skulle jag säga jogga länge.
Men dina mål 1) och 2) skulle jag säga jogga länge.
Quote from Lotta W on 14 June 2008, 10:44Ja, det är en bra taktik tycker jag: variera distans och tempo.
Ja, det är en bra taktik tycker jag: variera distans och tempo.
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 10:47Jag hade också valt ett kortare pass med högre tempo och ett längre med ett betydligt lägre tempo.
Jag hade också valt ett kortare pass med högre tempo och ett längre med ett betydligt lägre tempo.
Quote from Catharina Brattlin on 14 June 2008, 10:52Tycker också det låter som en bra plan. Men jag hade nog satsat på ett längre och långsammare pass, då Du siktar på att långsamt öka distansen, i veckan och två lite snabbare och kortare pass. Ett av de snabba/korta kan vara en och samma runda, där Du för
Tycker också det låter som en bra plan. Men jag hade nog satsat på ett längre och långsammare pass, då Du siktar på att långsamt öka distansen, i veckan och två lite snabbare och kortare pass. Ett av de snabba/korta kan vara en och samma runda, där Du för
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 10:54I början kan det gå lite långsamt när man ökar distansen. För sex veckor sedan sprang jag 1 mil första gången och då tog det 71 min, nu ligger mina tider på milen 59-60 minuter. Jag har sprungit en mil ungefär 10 gånger.(t+)
I början kan det gå lite långsamt när man ökar distansen. För sex veckor sedan sprang jag 1 mil första gången och då tog det 71 min, nu ligger mina tider på milen 59-60 minuter. Jag har sprungit en mil ungefär 10 gånger.(t+)
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 11:39Du behöver, precis som sagts variera dina pass. Både tempopass (fartlek, intervaller, korta och långa) för att öka snabbhet men också distanspass för att få in längden. Det är då bättre att bestämma sig för en viss tid man ska vara ute istället för en vis
Du behöver, precis som sagts variera dina pass. Både tempopass (fartlek, intervaller, korta och långa) för att öka snabbhet men också distanspass för att få in längden. Det är då bättre att bestämma sig för en viss tid man ska vara ute istället för en vis