Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej !
Jag har dragit ihop några kollegor för sakta lunchjogg fr.o.m. imorgon. Vad ska jag tänka på för att det ska bli så bra som möjligt för alla tre?
Tempo
Längd
o.s.v.
Ös på med era tips 🙂

Tackar och bockar i förhand
Stina

Den som är långsammast bestämmer tempot.
Vill man springa fort och efter ett speciellt upplägg får man springa själv.

Många är tveksamma till att springa med kollegor på lunchen just för rädslan av att inte orka/hinna med, så det allra viktigaste är att

Inne på Roberts linje, sprang en period med F&S och då la ledaren in lite enklare styrke övningar med jämna mellanrum vilket även gav chansen för vissa att hämta andan och de starkare kunde köra på lite hårdare i övningarna. Fungerade också bra med korta

När vi var flera som sprang så delade vi efter ett tag (uppvärmningskilometern) naturligt upp oss i flera grupper.
Det kan vara stressande att känna att man "sinkar" de andra också - så håll en öppen dialog i gruppen, kanske alla är nöjda med att ni fakti

Bero på arbetsplats är start och sluttid för lunchlöpning en viktig del.

Jag ta lunch 11:15 visa dagar och 12:45 andra då visa möte är utanför min kontroll.

Om alla äter samtid så har flera chansen att vara med. vi har tex lunch yoga på fredagar 12:00-

Lunch på de flesta arbetsplatser - vet ej hur det är för TS - är 45 till 60 min. Under denna tid måste man alltså hinna klippa sin lunchträning, och att äta lunch.

Vi börjar med det generösare alternativet, där lunchen är 60 min. Alla samlas ombytta (här

Vår lunch är flex, max 1,5h
Har inte många tjänstemän det?

Vi har superflex

Start 06:30-09:00
Lunch 11-13
Slut 15:30-18:00

Men om någon boka ett möte innan 0900 eller efter 1530 man måste få lov att inte jobba just då

Körde följande pass med ett gäng kollegor från jobbet. Funkade riktigt bra och alla blev trötta. En form av intervallpass.

"Vi startar med gemensam, lugn, uppvärmingslöpning till lämplig plats ca: 1km. Därefter kommer vi att hålla på i ca: 20 minuter inn

Väldigt bra upplägg Johan, det ska jag ta vidare till min grupp! (t+)

12