Quote from Guest on 17 January 2011, 12:12Hej!
Jag är nybörjare på spinning och har nu cyklat ca 1 ggr/v i 5 månader (utöver annan kondition och styrketräning). De senaste gångerna har en obehaglig känsla börjat komma krypandes, det gör inte ONT men det är mer av en ”förnimmelse av smärta”. På ”i
Hej!
Jag är nybörjare på spinning och har nu cyklat ca 1 ggr/v i 5 månader (utöver annan kondition och styrketräning). De senaste gångerna har en obehaglig känsla börjat komma krypandes, det gör inte ONT men det är mer av en ”förnimmelse av smärta”. På ”i
Quote from Lars Mörrby on 17 January 2011, 12:22Det är inte så lätt att gissa orsaken, men det har inget med kondition att göra.
Spinning/cykel-skor kan hjälpa. Då sitter foten fast ordentligt och du kan inte bara trycka ner utan också dra upp. Egentligen ska man försöka få så jämn belastning som möjl
Det är inte så lätt att gissa orsaken, men det har inget med kondition att göra.
Spinning/cykel-skor kan hjälpa. Då sitter foten fast ordentligt och du kan inte bara trycka ner utan också dra upp. Egentligen ska man försöka få så jämn belastning som möjl
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 18:40Ville anbefale deg å ta kontakt med en fysioterapeut. Har slitt med kneet i 3 år, og hadde min første sesong i fjor, uten smerter. Han kan kanskje hjelpe deg med akupunktur, og andre treningsøvelser.
Ville anbefale deg å ta kontakt med en fysioterapeut. Har slitt med kneet i 3 år, og hadde min første sesong i fjor, uten smerter. Han kan kanskje hjelpe deg med akupunktur, og andre treningsøvelser.
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 20:09Jag upplevde liknande "smärta" i mitt ena knä när jag började cykla mtb. Fick då tips om att sänka sadelhöjden (handlar om några få mm) och det hjälpte för mig. Om du vill kan du ju gå bakom ryggen på din spinningledare och testa innan du påbörjar utbyte