Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKänningar på insidan av knät
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har samma problem, uppstår vid längre cykling ungefär 8-9 mil. Rådet att uppsöka fysioterapeut är nog det bästa då det inte är ovanligt att man har en lite felsättning i svanskotan eller bäckenet och därmed kan ena benet upplevas som någon mm kortare

Lite reklam här men i Svenska Cycle Plus fanns det en artikel om knän. Kanske kan få lite tips där 99 spänn kanske det är värt?

Det kan vara lurigt med knän, plötsligt har man ont men det kan ta tid att läka trots att man rättat till felet (feljusterad cykel). Ge det tid att läka, men var inte rädd för att gå på det igen efter justering av cykel/skor/whatever.

Tack för alla tipsen! kör nu på lättare cykling/spinning (försöker hålla så hög kadens som möjligt) och styrketräning, plus såklart stretch baksida, framsida, höftböjare & vader... Gör inte så ont som det gjorde för några dagar sen i alla fall men.. Jag h

Provade knästöd men det blev bara värre av det när jag sitter ned med knäet böjtm så för min del funkar det inte på en cykel. Det var som att stödet klämde åt och förvärrade. Men prova du, det kanske funkar för dig

12