Quote from Guest on 1 August 2010, 17:28Lite då och då, framför allt när jag tar i lite mer, så känns det som att bakdäcket slirar åt vänster och höger när jag cyklar. Detta trots att jag har över 8 bar i lufttryck.
Kan det bero på att däcket är utslitet eller är det något annat? Jag tyckte mi
Lite då och då, framför allt när jag tar i lite mer, så känns det som att bakdäcket slirar åt vänster och höger när jag cyklar. Detta trots att jag har över 8 bar i lufttryck.
Kan det bero på att däcket är utslitet eller är det något annat? Jag tyckte mi
Quote from Rasmus Olsson on 1 August 2010, 17:38Kolla att dom sitter ordentligt i fälgen.
Kolla att dom sitter ordentligt i fälgen.
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 17:45pys ut luften och tryck ner däcket och rulla då hamnar det på plats! mina 4000s har gått 300mil jag kör med 8 bars tryck och det funkar bra!
pys ut luften och tryck ner däcket och rulla då hamnar det på plats! mina 4000s har gått 300mil jag kör med 8 bars tryck och det funkar bra!
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 19:05Är det möjligtvis så, att du står upp och trampar när du får känslan av att det slirar? Står man upp och lutar sig framåt i kombination med en "hoppande rörelse" och lätta växlar, kan det upplevas som om det slirar, pga att vikten flyttas framåt, och den
Är det möjligtvis så, att du står upp och trampar när du får känslan av att det slirar? Står man upp och lutar sig framåt i kombination med en "hoppande rörelse" och lätta växlar, kan det upplevas som om det slirar, pga att vikten flyttas framåt, och den
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 22:16Om däcket slirar på vägbanan, gör ju ett högt lufttryck att däckets anläggningsytan mot vägbanan blir mindre.
Jag tycker att det låter konstigt att du skulle kunna slira loss med bakdäcket. Jag antar att menar torr asfalt. Men du kanske är väldigt stark
Om däcket slirar på vägbanan, gör ju ett högt lufttryck att däckets anläggningsytan mot vägbanan blir mindre.
Jag tycker att det låter konstigt att du skulle kunna slira loss med bakdäcket. Jag antar att menar torr asfalt. Men du kanske är väldigt stark
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 22:19Det står på sidan av däcket.
Det står på sidan av däcket.
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 22:33Det är framför allt när jag står upp och trampar som jag känner av denna effekt.
Ska testat att pysa ur all luft och kolla så att däcken sitter ordentligt och så återkommer jag! Tack 🙂
Det är framför allt när jag står upp och trampar som jag känner av denna effekt.
Ska testat att pysa ur all luft och kolla så att däcken sitter ordentligt och så återkommer jag! Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 11:23Låter mer som att något annat är löst/glappt.
Eller att asfalten är slipprig, även om det inte är så himla varmt just nu.
Bitumen som tränger upp i asfalten vid varmt/soligt väder kan ställa till en hel del.Hur mycket vinglar du när du står upp? Eller h
Låter mer som att något annat är löst/glappt.
Eller att asfalten är slipprig, även om det inte är så himla varmt just nu.
Bitumen som tränger upp i asfalten vid varmt/soligt väder kan ställa till en hel del.
Hur mycket vinglar du när du står upp? Eller h
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 14:16Jag anser mig ha bra teknik på cykeln, vinglar inget alls. Som skrivet, ska testa att pysa ur all luft och pumpa igen.. 🙂
Jag anser mig ha bra teknik på cykeln, vinglar inget alls. Som skrivet, ska testa att pysa ur all luft och pumpa igen.. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 14:41Kan det inte vara så att bakhjulet är skevt eller för mjukt?
Ett dåligt spänt bakhjul ger vid acceleration ungefär samma känsla som att köra med ett dåligt pumpat däck - en odistinkt, obehaglig känsla av att man inte riktigt kan lita på cykeln.
Kan det inte vara så att bakhjulet är skevt eller för mjukt?
Ett dåligt spänt bakhjul ger vid acceleration ungefär samma känsla som att köra med ett dåligt pumpat däck - en odistinkt, obehaglig känsla av att man inte riktigt kan lita på cykeln.