Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 20:37Det har blivit bättre!
Jag pyste ur all luft ur båda slangarna och pumpade dem fulla igen, 8,5 bar. Det gick bättre än tidigare 🙂
Jag kan dock fortfarande inte fatta hur bakdäcket kan se lite ihoptryckt ut när jag sitter på sadeln, jag är bergsget i 60
Det har blivit bättre!
Jag pyste ur all luft ur båda slangarna och pumpade dem fulla igen, 8,5 bar. Det gick bättre än tidigare 🙂
Jag kan dock fortfarande inte fatta hur bakdäcket kan se lite ihoptryckt ut när jag sitter på sadeln, jag är bergsget i 60
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 20:42Du ska kanske läsa vad det står som maxtryck på däcket.
Du ska kanske läsa vad det står som maxtryck på däcket.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 09:018,5 bar står det, så jag har precis pumpat i så mycket som Continental tycker att man ska! 🙂
Hjulen verkar helt raka. Hur kan man se om hjulen är för mjuka? 🙂
8,5 bar står det, så jag har precis pumpat i så mycket som Continental tycker att man ska! 🙂
Hjulen verkar helt raka. Hur kan man se om hjulen är för mjuka? 🙂
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 09:04Då har du svar på din fråga. Även om någon här på Funbeat säger att du kan trycka in 1 till 1,5 bar mer, så skulle jag lita mer på Conti än det. David var inne på det ovan: det står på sidan av däcket.
Edit: om du känner att 8,5 bar är för mjukt, så är d
Då har du svar på din fråga. Även om någon här på Funbeat säger att du kan trycka in 1 till 1,5 bar mer, så skulle jag lita mer på Conti än det. David var inne på det ovan: det står på sidan av däcket.
Edit: om du känner att 8,5 bar är för mjukt, så är d
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 09:50Du kanske har pyspunka. Pumpar du varje gång du skall ut och cykla? Kan också bero på slangen. Latexslang håller inte trycket lika bra som en butylslang, däremot så ger latex en behagligare åkkänsla, detsamma gäller tubdäck. Hittade förövrigt en bra bild
Du kanske har pyspunka. Pumpar du varje gång du skall ut och cykla? Kan också bero på slangen. Latexslang håller inte trycket lika bra som en butylslang, däremot så ger latex en behagligare åkkänsla, detsamma gäller tubdäck. Hittade förövrigt en bra bild
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 09:54Jag testade Markkus beräkningssnurra och kom fram till att jag bör ha 9,7 bar i bakdäcket vid en däcksbredd på 23 mm. Enligt Conti klara däcket högst 8,5 bar. Ändrar jag däcksbredden i snurran till 25 mm får jag fram 8,2 bar.
Bör jag byta från 23 mm till
Jag testade Markkus beräkningssnurra och kom fram till att jag bör ha 9,7 bar i bakdäcket vid en däcksbredd på 23 mm. Enligt Conti klara däcket högst 8,5 bar. Ändrar jag däcksbredden i snurran till 25 mm får jag fram 8,2 bar.
Bör jag byta från 23 mm till
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 09:58Fråga Håkan.
Han föreslår säkert 42mm
Fråga Håkan.
Han föreslår säkert 42mm
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 10:06Om du åker med 8.5 bak og føler at det er slengete, så er det på tide å stamme opp ekerne hele veien rundt.
Om du åker med 8.5 bak og føler at det er slengete, så er det på tide å stamme opp ekerne hele veien rundt.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 10:37Jag kör på 7bar och väger 78kg, och det är inga problem. Är det taskig väg så sänker jag till 6bar och det funkar det med.
Men det beror så klart på villket däck jag har på.
Jag kör på 7bar och väger 78kg, och det är inga problem. Är det taskig väg så sänker jag till 6bar och det funkar det med.
Men det beror så klart på villket däck jag har på.
Quote from Funbeat user on 4 August 2010, 10:42Jag brukar alltid pumpa lagom.
Jag brukar alltid pumpa lagom.