Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jga har haft känningar i mitt vänstra knä ett tag nu, gamla skor var det första som kunde härledas till detta.
Innan jag köpte ett par Asics Nimbus 9 förra veckan så testade jag med ett "vulk" skydd på knät eller ett Rehband som de heter på TS.
Det kändes

Henrik

Känner igen symtomen med sluttande underlag - speciellt ena sidan. Svag fotled - träna balansplatta sa sjukgymnasten. Så det är vad jag gör nu plus simning, spinning och annat än löpning. Använder f.ö. Nimbus 9 som Du. Inne på andra paret - underb

Jag har ett liknande problem men med viss modifikation. Jag får ont i höften av att springa utför...

Jag märker också av när underlaget lutar åt sidan. Försöker alltid springa där spåret är slätt eller att alternera mellan vänster och höger sida för att benen ska få lite omväxling.

Dessutom känner jag av när spåret lutar uppför. Men det är ju en helt an

Krister

"alternera mellan vänster och höger sida för att benen ska få lite omväxling"

Hur gör Du då - vänder och springer baklänges? 😀

Harald, förmodligen gör han som jag; springer växelvis på höger och vänster sida av vägen...;)

Springer själv uteslutande på asfalt (landsvägar) och fick rådet att göra så för att undvika löparknä. Och har tack och lov inte fått det än. 🙂

Springer man på trottoaren kan jag köpa att man alternerar sida, men på landsväg.
Vågar man det? Är det inte lag på att man går/löper på vänster sida?

Jo, det är det säkert, och lagar är till för att brytas...;)

Allvarligt, vad kan hända? Att jag blir stoppad av farbror polisen med uppmaning att bara hålla mig till en sida, visst...men nä, fram till dess kör jag mina växelvisa landsvägslöpningar. 🙂

Eller att du blir påkörd bakifrån... Det finns ju en anledning till att vi fotgängare ska hålla oss till vänster.

Vänster eller höger sida av motionsspåret. 😀

Risken att jag ska bli överkörd av bilar inne bland träden är så liten att jag inte ens känner mig wild and crazy när jag springer som jag gör. (H)

12