Quote from Guest on 16 July 2011, 20:35Hej.
Eftersom jag är relativt ny på detta med landsvägscykling & efter att cyklat lite kortare sträckor i tränings kläder med jävligt ont i röven som resultat så tänkte jag be er erfarna om lite råd angående cykel kläder. Skulle även gärna vilja ha lite
Hej.
Eftersom jag är relativt ny på detta med landsvägscykling & efter att cyklat lite kortare sträckor i tränings kläder med jävligt ont i röven som resultat så tänkte jag be er erfarna om lite råd angående cykel kläder. Skulle även gärna vilja ha lite
Quote from Rasmus Olsson on 16 July 2011, 20:45Köp den hjälmen som sitter bäst. Och är snyggast.
Köp den hjälmen som sitter bäst. Och är snyggast.
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 20:55Kul att du har blivit biten av cykling! 🙂
Ett par korta cykelbyxor. En kortärmad cykeltröja med fickor där bak. Handskar med korta fingrar. En hjälm utan skärm. Solbrillor. Det är väl det mest nödvändiga så här års. Köpes hos välsorterad cykelhandlare
Kul att du har blivit biten av cykling! 🙂
Ett par korta cykelbyxor. En kortärmad cykeltröja med fickor där bak. Handskar med korta fingrar. En hjälm utan skärm. Solbrillor. Det är väl det mest nödvändiga så här års. Köpes hos välsorterad cykelhandlare
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 21:06Min rekommendation är cykelbyxor av hängslemodell... sitter attans bra på plats... speciellt om man är lite tjockis som jag är. Annars kan dom rulla ihop sig vid magen och skava och bli obekväma.
Min rekommendation är cykelbyxor av hängslemodell... sitter attans bra på plats... speciellt om man är lite tjockis som jag är. Annars kan dom rulla ihop sig vid magen och skava och bli obekväma.
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 21:30Det är också praktiskt att ha flera par byxor och tröjor om man cyklar mycket.
När det blir lite kyligare, behövs långa byxor och tröjor. Sedan behövs överdrag på skorna, långa cykelhandskar och en tunn mössa.
En vindväst är också praktisk att ha, när t
Det är också praktiskt att ha flera par byxor och tröjor om man cyklar mycket.
När det blir lite kyligare, behövs långa byxor och tröjor. Sedan behövs överdrag på skorna, långa cykelhandskar och en tunn mössa.
En vindväst är också praktisk att ha, när t
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 22:23Tack så mycket för alla snabba svar. Jag hade tänkt beställa grejer ifrån www.chainreactioncycles.com men det kanske är bättre att gå till en cykel butik så man kan testa lite olika storlekar.
Om det är någon som har ork och lust så får ni gärna länka t
Tack så mycket för alla snabba svar. Jag hade tänkt beställa grejer ifrån http://www.chainreactioncycles.com men det kanske är bättre att gå till en cykel butik så man kan testa lite olika storlekar.
Om det är någon som har ork och lust så får ni gärna länka t
Quote from Funbeat user on 17 July 2011, 07:41Kläder och skor är bäst att köpa i butik, om man inte i förhand vet exakt vilken storlek, från en viss tillverkare man vill ha.
Tänk på att storlekarna varierar, beroende på fabrikat.
Kläder och skor är bäst att köpa i butik, om man inte i förhand vet exakt vilken storlek, från en viss tillverkare man vill ha.
Tänk på att storlekarna varierar, beroende på fabrikat.
Quote from Funbeat user on 17 July 2011, 09:24Köp vindväst, lösa knä och ärmar. De behövs oftare än du anar.
Köp vindväst, lösa knä och ärmar. De behövs oftare än du anar.
Quote from Funbeat user on 17 July 2011, 11:41Vilka kläder man behöver hänger ju lite ihop med vilken typ av cyklist man är. Cyklar man bara i finväder behövs inte så mycket. Men du kommer märka ju mer du cyklar vad du behöver.
Vilka kläder man behöver hänger ju lite ihop med vilken typ av cyklist man är. Cyklar man bara i finväder behövs inte så mycket. Men du kommer märka ju mer du cyklar vad du behöver.
Quote from Funbeat user on 17 July 2011, 12:20Det är kallt om knäna och armarna även om det är finväder.
Fint=soligt? eller över 20 grader? det är skillnad jag lovar.
Det är kallt om knäna och armarna även om det är finväder.
Fint=soligt? eller över 20 grader? det är skillnad jag lovar.