Quote from Guest on 26 March 2013, 20:33Hej har en fråga om att köppa en cykel,funderar om det är bättre att köpa en begagnad för ca 8000kr istället för en ny i samma pris klass.
jag kan inget om cyklar så jag hoppas på lite tips från några mer erfarna cyklister.
mvh MartinHej igen det var
Hej har en fråga om att köppa en cykel,funderar om det är bättre att köpa en begagnad för ca 8000kr istället för en ny i samma pris klass.
jag kan inget om cyklar så jag hoppas på lite tips från några mer erfarna cyklister.
mvh Martin
Hej igen det var
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 20:43Om du kan få hjälp av en cykelkunnig kompis får du mycket mer för pengarna när du köper begagnat. Cykel är en grym prylsport, alla riktiga cyklister vill ha nytt, snyggt, trendigt och dyrt. Så det finns massor av fina beg cyklar, som inte hunnit rulla lån
Om du kan få hjälp av en cykelkunnig kompis får du mycket mer för pengarna när du köper begagnat. Cykel är en grym prylsport, alla riktiga cyklister vill ha nytt, snyggt, trendigt och dyrt. Så det finns massor av fina beg cyklar, som inte hunnit rulla lån
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 20:52Köpte begagnat. Fick en väldigt bra cykel för halva priset i toppenskick! Cyklister sköter om sina cyklar så du har mycket att spara in på det. Lycka till!
Köpte begagnat. Fick en väldigt bra cykel för halva priset i toppenskick! Cyklister sköter om sina cyklar så du har mycket att spara in på det. Lycka till!
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 20:54Det absolut bästa är om du köper min MTB Trek 6300 årsmodell 2011, lågmilare. Du får den komplett utrustad för 5 000 kr (SPD-pedaler, dubbdäck Extreme 290).
Det absolut bästa är om du köper min MTB Trek 6300 årsmodell 2011, lågmilare. Du får den komplett utrustad för 5 000 kr (SPD-pedaler, dubbdäck Extreme 290).
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 08:17Som flera redan har sagt, är ett beg. köp oftast mycket prisvärt.
Problemet är dock att hitta en cykel som passar dig.
Måtten är viktiga, oavsett hur dyr cykeln är.Vilken utrustning cykeln har är helt ointressant, om du sitter obekvämt på den.
Köpa en
Som flera redan har sagt, är ett beg. köp oftast mycket prisvärt.
Problemet är dock att hitta en cykel som passar dig.
Måtten är viktiga, oavsett hur dyr cykeln är.
Vilken utrustning cykeln har är helt ointressant, om du sitter obekvämt på den.
Köpa en
Quote from Berit Bengtson on 27 March 2013, 09:12Markku S påstod:
> Vilken utrustning cykeln har är helt ointressant, om du sitter obekvämt på den.Inte helt sant.
Du kan köpa en cykel som inte passar enbart för delarnas skull.
Och sedan flytta dem till en ram som passar.
Jag har några kompisar som gjo
Markku S påstod:
> Vilken utrustning cykeln har är helt ointressant, om du sitter obekvämt på den.
Inte helt sant.
Du kan köpa en cykel som inte passar enbart för delarnas skull.
Och sedan flytta dem till en ram som passar.
Jag har några kompisar som gjo
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 09:30Själv skulle jag köpa en ny cykel, om jag inte kan få hjälp att köpa en beg.
Och varför inte t.ex. en Battaglin S11 Ultra Veloce Black/Red 2013 för ca 8000:-
http://www.bikebuster.se/detaljer/121228.html
Eller någon annan ny. Att köpa beg innebär allt
Själv skulle jag köpa en ny cykel, om jag inte kan få hjälp att köpa en beg.
Och varför inte t.ex. en Battaglin S11 Ultra Veloce Black/Red 2013 för ca 8000:-
http://www.bikebuster.se/detaljer/121228.html
Eller någon annan ny. Att köpa beg innebär allt
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 10:02Jo, att köpa begagnat är en risk, speciellt om man inte kan så mycket själv.
Köpa nytt hos en handlare fungerar i bästa fall som en försäkring om att inte köpa grisen i säcken. Tyvärr finns det ju också dåliga handlare, som hellre säljer, än gör kunden n
Jo, att köpa begagnat är en risk, speciellt om man inte kan så mycket själv.
Köpa nytt hos en handlare fungerar i bästa fall som en försäkring om att inte köpa grisen i säcken. Tyvärr finns det ju också dåliga handlare, som hellre säljer, än gör kunden n
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 14:20P., Markku och Håkan. Ni är ju alltid så duktiga.
Betyder "cykel" alltid racercykel?
P., Markku och Håkan. Ni är ju alltid så duktiga.
Betyder "cykel" alltid racercykel?
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 17:32"Betyder "cykel" alltid racercykel?"
Nej.
Om du inte vad som menas med cykel läs: http://sv.wikipedia.org/wiki/Cykel"Ni är ju alltid så duktiga".
Ja, alla kan ju inte vara lika duktiga.
Men du ska inte vara ledsen för. 🙂 (t+)
"Betyder "cykel" alltid racercykel?"
Nej.
Om du inte vad som menas med cykel läs: http://sv.wikipedia.org/wiki/Cykel
"Ni är ju alltid så duktiga".
Ja, alla kan ju inte vara lika duktiga.
Men du ska inte vara ledsen för. 🙂 (t+)