Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 17:36Varför besvarar ni då TS fråga som om att cykel betyder racercykel?
Varför besvarar ni då TS fråga som om att cykel betyder racercykel?
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 17:41Om Martin tänker köpa en brukscykel, MTB eller någon annan typ, så är ju bara att han förtydligar sin fråga.
Jag förutsätter att på flesta på detta forum är cykelmotionärer och cyklar på landsvägen på racer.
Om man alltid ska specifikt måste skriva "rac
Om Martin tänker köpa en brukscykel, MTB eller någon annan typ, så är ju bara att han förtydligar sin fråga.
Jag förutsätter att på flesta på detta forum är cykelmotionärer och cyklar på landsvägen på racer.
Om man alltid ska specifikt måste skriva "rac
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 18:00Hellre ber man om förtydligande av frågan innan man ger ett preciserat svar.
Jag erbjöd t.ex. en MTB ovan därför att TS fråga inte utesluter just MTB.
Citat Om man alltid ska specifikt måste skriva "racercykel", så blir det ju lite tungrott tolkar jag s
Hellre ber man om förtydligande av frågan innan man ger ett preciserat svar.
Jag erbjöd t.ex. en MTB ovan därför att TS fråga inte utesluter just MTB.
Citat Om man alltid ska specifikt måste skriva "racercykel", så blir det ju lite tungrott tolkar jag s
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 18:39Jag köpte en begagnad cyklocross. En del köper de för att pendla men har kanske inte tid eller orken för att göra så. Därmed kan man hitta relativt oanvända cyklar som folk vill bli av med. Det tror jag är bland de bästa begagnat köp man kan göra.
En beg
Jag köpte en begagnad cyklocross. En del köper de för att pendla men har kanske inte tid eller orken för att göra så. Därmed kan man hitta relativt oanvända cyklar som folk vill bli av med. Det tror jag är bland de bästa begagnat köp man kan göra.
En beg
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 18:56en sak man ska tänka på när man köper begagnat är att garantier oftast inte gäller ägare nummer två. Ta reda på vad som gäller speciellt när det kommer till dyrare ramar.
/Valja
en sak man ska tänka på när man köper begagnat är att garantier oftast inte gäller ägare nummer två. Ta reda på vad som gäller speciellt när det kommer till dyrare ramar.
/Valja
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 19:35Så här brukar jag tänka när jag ska köpa cykel:
1. Kommer den stå ute på offentliga platser? I så fall är prio ett att den inte är för stöldbegärlig/dyr.
2. Var ska den användas? (underlag)
3. När?
4. Hur långa sträckor kommer den att cyklas som längst?
Så här brukar jag tänka när jag ska köpa cykel:
1. Kommer den stå ute på offentliga platser? I så fall är prio ett att den inte är för stöldbegärlig/dyr.
2. Var ska den användas? (underlag)
3. När?
4. Hur långa sträckor kommer den att cyklas som längst?
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 21:22På varje cykel som gått 1000 mil på en säsong går det 20 cyklar som gått 50 mil och där sedan ägaren bytt intresse.
På varje cykel som gått 1000 mil på en säsong går det 20 cyklar som gått 50 mil och där sedan ägaren bytt intresse.
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 02:15"Hellre ber man om förtydligande av frågan innan man ger ett preciserat svar."
Dig har jag lite svårt att ta på allvar nu. Jag menar.....
"Det absolut bästa är om du köper min MTB Trek 6300 årsmodell 2011"
Mer preciserat svar än så är troligen svårt at
"Hellre ber man om förtydligande av frågan innan man ger ett preciserat svar."
Dig har jag lite svårt att ta på allvar nu. Jag menar.....
"Det absolut bästa är om du köper min MTB Trek 6300 årsmodell 2011"
Mer preciserat svar än så är troligen svårt at
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 04:42P. Sorry, drog väl en förhastad slutsats, att du inte kunde mena allvar med att du ens skulle kunna fundera på att köpa en ny instegsracer. Du har nämligen sagt annat på andra platser. Jag läser vad du skriver och jag kommer ihåg.
Mitt råd till TS/Martin
P. Sorry, drog väl en förhastad slutsats, att du inte kunde mena allvar med att du ens skulle kunna fundera på att köpa en ny instegsracer. Du har nämligen sagt annat på andra platser. Jag läser vad du skriver och jag kommer ihåg.
Mitt råd till TS/Martin
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 08:10Just frågan "Vad ska jag köpa för cykel" har väl ställts hundratals gånger bara här på FB? Vi som har svarat på sådana frågor massor av gånger, blir ju ibland lite trötta på det, och säger ibland åt den som frågar, att söka i gamla trådar.
Men hur många
Just frågan "Vad ska jag köpa för cykel" har väl ställts hundratals gånger bara här på FB? Vi som har svarat på sådana frågor massor av gånger, blir ju ibland lite trötta på det, och säger ibland åt den som frågar, att söka i gamla trådar.
Men hur många