Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa cykelkläder IRL?
You need to log in to create posts and topics.

På nätet finns ju mängder av cykelkläder att köpa, men vissa av oss ser inte ut som "man ska" och behöver prova för att kolla passform.

Hjälp mig att hitta bästa stället att köpa cykelkläder på. Jag bor i Göteborg, så det borde inte vara så svårt?

De st

De största utbuden i Göteborg finns på CykelCity och Sportspec, men ingen av dem har nog särskilt mycket damkläder. Om du vill hitta det IRL så får du nog åka till Italien...

Kombinerad cykel/shoppingsemester?

Jag var på Cykelcity igår och där fanns bara några enstaka tröjor till dam. De flesta i stl XL. Dvs rester... (#) Herravdelningen är ju hur stor som helst och där finns massor med snyggt. Synd att man ser ut som en kvinna. (#)

Ganska hopplöst att hitta nånting i en cykelaffär några veckor före Vättern. Folk gör ju fel, det är INTE nu de ska börja testa nya prylar. Det skulle de gjort i april.

Jag har mycket kläder från Pearl Izumi, har köpt på cyklotekets vätternweekend som de brukar ha varje år. Jag tycker att det är bra passform på deras saker, men vet inte var man kan köpa dem i göteborg. Cykloteket kanske om det finns? Men som någon skrev

De brukar ha gått om saker på mässan till Vättern, kan ta en titt där och se om det finns något man kan köpa hem. Kanske även ska informera cykelbutikerna att de borde köpa in mer damkläder. De kanske inte känner av samma behov från kunderna.. ?

Jag antar att det är med cykelkläder som med vinterkläder till barn. Hänger man inte på låset i slutet på augusti blir man utan och barnen får frysa en hel vinter.

Barn är så bortskämda nuförtiden, ska ha vinterkläder å ha å ha...

Emma, jag blev tipsad om Pearl Izumi på annat håll oxå. Är de ordentligt figursydda? Nästan allt fladdrar på mig nämligen. Jag är inte proportionerlig nånstans.