Quote from Guest on 31 July 2014, 01:22Hej,
Jag letar efter en varierande motionsform och tror att landsvägscykling skulle passa mig (fått lite löparknä efter att jag sprungit). Tycker att "vardagscykling" är roligt och jag tror det vore bra för knät. Är det värt att köpa cykel så här sent på
Hej,
Jag letar efter en varierande motionsform och tror att landsvägscykling skulle passa mig (fått lite löparknä efter att jag sprungit). Tycker att "vardagscykling" är roligt och jag tror det vore bra för knät. Är det värt att köpa cykel så här sent på
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 01:32Jag är även intresserad av åsikter kring en CX istället för racer. T ex såg Nishiki All Road fin ut: http://www.hagacykel.nu/cyklar/cyclocross/nishiki-all-road.html
Jag behöver som sagt inte top of the line och det är nog viktigare att kunna cykla lite l
Jag är även intresserad av åsikter kring en CX istället för racer. T ex såg Nishiki All Road fin ut: http://www.hagacykel.nu/cyklar/cyclocross/nishiki-all-road.html
Jag behöver som sagt inte top of the line och det är nog viktigare att kunna cykla lite l
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 08:32Kan bara svara för mig. Men hade jag i dag gått i samma tänker som du nu gör så skulle jag satsa på en CX som första cykel, typ den du tittat på.
Om du sedan om ett eller några år tycker cykling är kul så vill du iaf köpa en ny och mycket bättre.
Då är C
Kan bara svara för mig. Men hade jag i dag gått i samma tänker som du nu gör så skulle jag satsa på en CX som första cykel, typ den du tittat på.
Om du sedan om ett eller några år tycker cykling är kul så vill du iaf köpa en ny och mycket bättre.
Då är C
Quote from Lisa Bringhed on 31 July 2014, 08:461) Det är kul att cykla i augusti, september och kanske lite oktober 🙂
2) Cykelhandlarnas rea startar därför i oktober 🙁Men vissa handlare och begagnat marknaden kan börja öka lite tidigare 😉
1) Det är kul att cykla i augusti, september och kanske lite oktober 🙂
2) Cykelhandlarnas rea startar därför i oktober 🙁
Men vissa handlare och begagnat marknaden kan börja öka lite tidigare 😉
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 09:34Det är alltid värt att köpa en cykel! 🙂
När jag var i samma situation som du gjorde jag misstaget att köpa en CX ist för en riktig racer. Jag trodde då att jag skulle gilla att cykla på grus etc vilket jag aldrig testade. Körde bara asfalt så jag bytte
Det är alltid värt att köpa en cykel! 🙂
När jag var i samma situation som du gjorde jag misstaget att köpa en CX ist för en riktig racer. Jag trodde då att jag skulle gilla att cykla på grus etc vilket jag aldrig testade. Körde bara asfalt så jag bytte
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 10:54Tack för svaren. Känns inte som att jag kommer cykla i vinter ändå så jag tror att det lutar mer åt racer när flera har sagt att det är markant skillnad.
Vi får se vad som finns i butikerna helt enkelt. Köp via någon internetsida känns svårt, åtminstone i
Tack för svaren. Känns inte som att jag kommer cykla i vinter ändå så jag tror att det lutar mer åt racer när flera har sagt att det är markant skillnad.
Vi får se vad som finns i butikerna helt enkelt. Köp via någon internetsida känns svårt, åtminstone i
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 11:34Att det skulle vara en markant skillnad mellan CX och racer för en nybörjare håller jag verkligen INTE med om. En CX har normalt sett har en något mer robust konstruktion, levereras med tåligare hjul (och CX-däck, som givetvis är lätt att byta till ett pa
Att det skulle vara en markant skillnad mellan CX och racer för en nybörjare håller jag verkligen INTE med om. En CX har normalt sett har en något mer robust konstruktion, levereras med tåligare hjul (och CX-däck, som givetvis är lätt att byta till ett pa
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 17:24Vore jag som du skulle jag vidga mina vyer lite och kolla vad Cykelmagneten i Falkenberg har att erbjuda, är säker på att du redan nu kan göra ett fynd där! Bor du i Göteborg kan det vara värt att köra de milen! Kan varmt rekommendera den butiken!
Vore jag som du skulle jag vidga mina vyer lite och kolla vad Cykelmagneten i Falkenberg har att erbjuda, är säker på att du redan nu kan göra ett fynd där! Bor du i Göteborg kan det vara värt att köra de milen! Kan varmt rekommendera den butiken!
Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 13:11Känner mig lite tjatig vid det här laget, men säger det igen.
Skulle jag tvingats välja bara EN cykel så hade jag (förutom att gråta blod och tycka att livet är slut) valt CX. Det är en allsidig cykel du kan cykla på när och i princip var som helst.
På
Känner mig lite tjatig vid det här laget, men säger det igen.
Skulle jag tvingats välja bara EN cykel så hade jag (förutom att gråta blod och tycka att livet är slut) valt CX. Det är en allsidig cykel du kan cykla på när och i princip var som helst.
På
Quote from Berit Bengtson on 1 August 2014, 14:34Hade jag varit TVUNGEN att nöja mig med en enda cykel hade jag inte valt en CX.
Jag hade mkt hellre valt en skivbromsad "gravel grinder",
många skulle säkert tycka att skillnaderna är så små att de inte spelar ngn roll,
men det får stå för dem.Det lä
Hade jag varit TVUNGEN att nöja mig med en enda cykel hade jag inte valt en CX.
Jag hade mkt hellre valt en skivbromsad "gravel grinder",
många skulle säkert tycka att skillnaderna är så små att de inte spelar ngn roll,
men det får stå för dem.
Det lä