Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 18:20Som första motionscykel rekommenderar jag racer med kolfibergaffel som äter mycket vibrationer, den kan man ju inte köra året runt på, men för is och snö tycker jag en billig MTB med bästa dubbdäcken är ett bra komplement: har man fastnat för cykling vill
Som första motionscykel rekommenderar jag racer med kolfibergaffel som äter mycket vibrationer, den kan man ju inte köra året runt på, men för is och snö tycker jag en billig MTB med bästa dubbdäcken är ett bra komplement: har man fastnat för cykling vill
Quote from Berit Bengtson on 1 August 2014, 20:42Vesa Järvensivu skrev:
> kolfibergaffel som äter mycket vibrationerNja, det stämmer långt i från alltid.
Materialet har väldigt lite, om ens något, med den upplevda komforten att göra.
Konstruktionen, liksom tillverkningen, är det som gör skillnad.Glö
Vesa Järvensivu skrev:
> kolfibergaffel som äter mycket vibrationer
Nja, det stämmer långt i från alltid.
Materialet har väldigt lite, om ens något, med den upplevda komforten att göra.
Konstruktionen, liksom tillverkningen, är det som gör skillnad.
Glö
Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 21:05Jag jämför med min hybridcykel som är alu rakt genom, det är hårda stötar man tar hela tiden, 28mm däck på den, 23mm på racern
Jag jämför med min hybridcykel som är alu rakt genom, det är hårda stötar man tar hela tiden, 28mm däck på den, 23mm på racern
Quote from Berit Bengtson on 1 August 2014, 21:44Vesa:
Det är HELT olika konstruktioner och inte minst sittställningar (gissar jag)
Även om de hade varit i samma material (och sittställning) så hade det varit skillnad.
Vesa:
Det är HELT olika konstruktioner och inte minst sittställningar (gissar jag)
Även om de hade varit i samma material (och sittställning) så hade det varit skillnad.
Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 21:48Håkan, mitt tips var kolfibergaffel ändå ! Spec och diagram är framställda för att kunna sälja bättre, vad är bättre än IRL experience ?
Håkan, mitt tips var kolfibergaffel ändå ! Spec och diagram är framställda för att kunna sälja bättre, vad är bättre än IRL experience ?
Quote from Berit Bengtson on 1 August 2014, 21:57Vesa Järvensivu skrev.
> Spec och diagram är framställda för att kunna sälja bättre???
Vad betyder det på svenska?> vad är bättre än IRL experience
Att kunna skriva på svenska?
Men allvarligt;
menar du att du utifrån din erfarenhet av EN hybrid oc
Vesa Järvensivu skrev.
> Spec och diagram är framställda för att kunna sälja bättre
???
Vad betyder det på svenska?
> vad är bättre än IRL experience
Att kunna skriva på svenska?
Men allvarligt;
menar du att du utifrån din erfarenhet av EN hybrid oc
Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 22:24Håkan, jag rekommenderar kolfibergafflar på newbiehoj, just nu kostar de typ hälften av vad fräsiga hjul kostar idag. Google Translate
Håkan, jag rekommenderar kolfibergafflar på newbiehoj, just nu kostar de typ hälften av vad fräsiga hjul kostar idag. Google Translate
Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 22:44Jag köpte en CX och är nöjd när jag åker till jobbet, åker på landsväg och skall till badet.
Saknar en racer när jag kör mot andra på triathlon.Har trumbromsar (hör suckarna från dom som kör pass på 5-6 timmar)
Men jag slipper alla problem med snö/salt
Jag köpte en CX och är nöjd när jag åker till jobbet, åker på landsväg och skall till badet.
Saknar en racer när jag kör mot andra på triathlon.
Har trumbromsar (hör suckarna från dom som kör pass på 5-6 timmar)
Men jag slipper alla problem med snö/salt
Quote from Berit Bengtson on 1 August 2014, 22:58Erik:
Vilken CX är det som har trumbromsar?
Gärna en länk om du har.
Erik:
Vilken CX är det som har trumbromsar?
Gärna en länk om du har.
Quote from Funbeat user on 2 August 2014, 00:57http://www.nishiki.se/kollektion/city/hybrid-301