Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKöpa GPS/Puls klocka
You need to log in to create posts and topics.

Okej jag vill ha lite råd om inköp av GPS/PULS klocka!

Jag har tidigare snöat in på Suunto Quest GPS packetet, men det är ju en ganska stor investering så jag ska vara öppen för andra märken!
Min limit har jag sagt vara vid runt 4000:-
Vill kunna ha den

Både desom äger Polar och Garmin är nöjda med sina, så vilken som helst av dessa är ett bra köp.
Vilken batteritid behöver du, det är svaret på den frågan som avgör märke och modell.

Vill gärna kunna ha den privat typ till vardags.
När GPS är på ett par timmar, och utan gps gärna någon några dagar .

Bästa siten för att jämföra pulsklockor är dcrainmaker.com

Jag köpte nyligen en Suunto Ambit 2 Saphire från Addnature och den hamnar inom din budget (men då har jag pulsband sedan innan).
Jag tror de bästa klockorna på marknaden just nu är Suunto Ambit 2

@ Börje Lindh
Såg att Ambit HR fanns för 2300 vad är nakdelen med att välja den över Ambit2 HR,

Notera att Garmin 910XT som nämnts i tråden inte är gjord för att använda till vardags. Inte heller 310XT som jag annars ser som ett bra och prisvärt alternativ. Själv ser jag dock min GPS klocka som ett träningsredskap och ser ingen anledning att den mås

Thomas,

Ambit är föregångaren till Ambit 2. Den gamla har lite sämre processor och som nämndes ovan kommer nog inte fler programvaru-uppdateringar.

Jag skulle i så fall hellre köpa en Ambit 2 S (saknar barometisk höjd och har sämre batteritid men är bil

Måste säja att FR220 eller FR620 (FR620 lite dyr) ser intressanta ut..
Men den/de finns inte att få tag på än.

Kommer att få fundera igenom detta ordentligt...

Det finns nån eller några som påverkar kompassen, om man nu springer med en sådan. Inga Garminklockor, men har glömt märke/modell som gör det, någon?

Patric: Skulle nog säga att alla GPSer-(klockor) som jag testat med kan påverkar kompassen om man har den tillräckligt nära (FR305, Polar G5 & mobilen). Kan vara så att det räckar med kompass och gps på samma hand/handled.
Om det var Runessons "fellöpning