Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa Hybrid-räser till våren
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag planerar att köpa en hybrid till våren. Har fastnat för Nishiki Ultra Pro. Det verkar vara bra spec till vettigt pris.
http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultra_Pro/Specifikation

Jag har inte hittat så många olika hybrider att jämföra med dock. Har sett en

Jag valde precis som du mellan nishikis cykel och scotts motsvarighet (SUB10) i somras. Efter många om och men, föll valet på en SUB20, som är en SUB10 utan hydrauliska skivbromsar (09-ans SUB20 har dock fått mekaniska skivbromsar).
Huvudanledningarna til

Det där med tyngsta växel är inte så viktigt, det är väldigt sällan den används. Viktigare då med gaffelbredd invändigt, svårt att ändra efteråt.

Nja, jag använder då rätt ofta högsta utväxlingen när jag cyklar (ska man trampa på och behålla trycket i pedalerna även i medlut så hamnar man ganska snabbt på högsta, i mitt fall 52-11), och trådskaparen skriver att han är gammal tyngdlyftare, och då ka

Det kan ju vara kul att få på ett par grövre däck till vintern dock!
Jag har slängt på ett par Nokian W240 (40 mm) dubbdäck, så nu är det bara att vänta på snö och is...

(själv kör jag mest på 50x18 nu för tiden... bara faktiskt...:-))

kör 52/19 fungerar bra och bra länge åxå

När jag passerar 65 km/h så är 53/11 lämpligt. Det händer för sällan.

tror aldrig de har hänt mig

Det finns nedförsbackar...

Tack för alla tips hittills. Cykling på vinter mm har jag en annan cykel till. Hybrid-räcern skall enbart cyklas på asfalt på vår, sommar och höst. Tung/snabb växel vill jag ha. Det behövs nedför och ibland även annars om förhållandena tillåter det. Jag g

12