Quote from Guest on 27 December 2008, 04:56Jag planerar att köpa en hybrid till våren. Har fastnat för Nishiki Ultra Pro. Det verkar vara bra spec till vettigt pris.
http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultra_Pro/SpecifikationJag har inte hittat så många olika hybrider att jämföra med dock. Har sett en
Jag planerar att köpa en hybrid till våren. Har fastnat för Nishiki Ultra Pro. Det verkar vara bra spec till vettigt pris.
http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultra_Pro/Specifikation
Jag har inte hittat så många olika hybrider att jämföra med dock. Har sett en
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 05:06Jag valde precis som du mellan nishikis cykel och scotts motsvarighet (SUB10) i somras. Efter många om och men, föll valet på en SUB20, som är en SUB10 utan hydrauliska skivbromsar (09-ans SUB20 har dock fått mekaniska skivbromsar).
Huvudanledningarna til
Jag valde precis som du mellan nishikis cykel och scotts motsvarighet (SUB10) i somras. Efter många om och men, föll valet på en SUB20, som är en SUB10 utan hydrauliska skivbromsar (09-ans SUB20 har dock fått mekaniska skivbromsar).
Huvudanledningarna til
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 15:21Det där med tyngsta växel är inte så viktigt, det är väldigt sällan den används. Viktigare då med gaffelbredd invändigt, svårt att ändra efteråt.
Det där med tyngsta växel är inte så viktigt, det är väldigt sällan den används. Viktigare då med gaffelbredd invändigt, svårt att ändra efteråt.
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 17:10Nja, jag använder då rätt ofta högsta utväxlingen när jag cyklar (ska man trampa på och behålla trycket i pedalerna även i medlut så hamnar man ganska snabbt på högsta, i mitt fall 52-11), och trådskaparen skriver att han är gammal tyngdlyftare, och då ka
Nja, jag använder då rätt ofta högsta utväxlingen när jag cyklar (ska man trampa på och behålla trycket i pedalerna även i medlut så hamnar man ganska snabbt på högsta, i mitt fall 52-11), och trådskaparen skriver att han är gammal tyngdlyftare, och då ka
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 17:33Det kan ju vara kul att få på ett par grövre däck till vintern dock!
Jag har slängt på ett par Nokian W240 (40 mm) dubbdäck, så nu är det bara att vänta på snö och is...(själv kör jag mest på 50x18 nu för tiden... bara faktiskt...:-))
Det kan ju vara kul att få på ett par grövre däck till vintern dock!
Jag har slängt på ett par Nokian W240 (40 mm) dubbdäck, så nu är det bara att vänta på snö och is...
(själv kör jag mest på 50x18 nu för tiden... bara faktiskt...:-))
Quote from Charlotte Skoglund on 27 December 2008, 19:59kör 52/19 fungerar bra och bra länge åxå
kör 52/19 fungerar bra och bra länge åxå
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 20:03När jag passerar 65 km/h så är 53/11 lämpligt. Det händer för sällan.
När jag passerar 65 km/h så är 53/11 lämpligt. Det händer för sällan.
Quote from j sollerman on 27 December 2008, 20:12tror aldrig de har hänt mig
tror aldrig de har hänt mig
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 20:13Det finns nedförsbackar...
Det finns nedförsbackar...
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 21:11Tack för alla tips hittills. Cykling på vinter mm har jag en annan cykel till. Hybrid-räcern skall enbart cyklas på asfalt på vår, sommar och höst. Tung/snabb växel vill jag ha. Det behövs nedför och ibland även annars om förhållandena tillåter det. Jag g
Tack för alla tips hittills. Cykling på vinter mm har jag en annan cykel till. Hybrid-räcern skall enbart cyklas på asfalt på vår, sommar och höst. Tung/snabb växel vill jag ha. Det behövs nedför och ibland även annars om förhållandena tillåter det. Jag g