Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 21:27Vid 65 km/h blir kadensen ca 105-110 med 53/11. Om man, som jag, gärna ligger runt 75-80 i högre fart, blir det 52/11 redan vid ca 45-50 km/h, vilket är rätt vanligt när vägen lutar åt rätt håll.
Vid 65 km/h blir kadensen ca 105-110 med 53/11. Om man, som jag, gärna ligger runt 75-80 i högre fart, blir det 52/11 redan vid ca 45-50 km/h, vilket är rätt vanligt när vägen lutar åt rätt håll.
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 22:02Peter: Sweet-ass ride! Är det en gammel miltärcykel eller likande?
Peter: Sweet-ass ride! Är det en gammel miltärcykel eller likande?
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 22:03Rätt säker på att jag sett den hojen på happymtb i nån bildtråd. Har jag rätt?
Rätt säker på att jag sett den hojen på happymtb i nån bildtråd. Har jag rätt?
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 23:19Jepp, det är en customiserad Militärcykel. Har lagt upp bild på den på Happymtb tidigare. Har bytt styre, fälgar, däck samt drevat om den.
Jag kan glida fram i dryga 30 knyck. Kan ligga i 35 knyck kortare perioder (för hög kadens). Ganska sweet. En kille
Jepp, det är en customiserad Militärcykel. Har lagt upp bild på den på Happymtb tidigare. Har bytt styre, fälgar, däck samt drevat om den.
Jag kan glida fram i dryga 30 knyck. Kan ligga i 35 knyck kortare perioder (för hög kadens). Ganska sweet. En kille
Quote from Funbeat user on 27 December 2008, 23:22Om inte vinden är emot mig imorgon skall jag ge mig ut på en tur. Blåser det mycket är det inte så givande att cykla på denna cykeln då det är så trögt att man knappt kommer någonstans. Militärcykeln har vart rolig och kommer vara det även framöver men nu
Om inte vinden är emot mig imorgon skall jag ge mig ut på en tur. Blåser det mycket är det inte så givande att cykla på denna cykeln då det är så trögt att man knappt kommer någonstans. Militärcykeln har vart rolig och kommer vara det även framöver men nu
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 18:46Hej!
Här är ett tips på en annan hybrid...
Det är en Bianchi variant...
http://www.bianchiusa.com/09_sport_camal_ii.html
finns i sverige bla. här...
http://www.erlan.se/ShowProduct.aspx?prodid=3339&cat=1060Det är iaf ett tips
Mvh Paul
Hej!
Här är ett tips på en annan hybrid...
Det är en Bianchi variant...
http://www.bianchiusa.com/09_sport_camal_ii.html
finns i sverige bla. här...
http://www.erlan.se/ShowProduct.aspx?prodid=3339&cat=1060
Det är iaf ett tips
Mvh Paul
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 19:22Paul: Tack för tipset. Den faller dock på att den inte har hydrauliska skivbromsar samt att drevningen inte riktigt är vad jag vill ha på en "landsvägcykel".
Mvh
Paul: Tack för tipset. Den faller dock på att den inte har hydrauliska skivbromsar samt att drevningen inte riktigt är vad jag vill ha på en "landsvägcykel".
Mvh
Quote from Funbeat user on 28 December 2008, 19:50Okej!
Ja kollade inte specen specielt noga, såg bara att det va skivbromsar på den modellen, och tänkte tipsa....
men Nishikin ser jäklikt läcker ut... och värkar prisvärd...
Den skulle ja oxå kunna tänka mig...Men jag får nöja mig med den racer ja kö
Okej!
Ja kollade inte specen specielt noga, såg bara att det va skivbromsar på den modellen, och tänkte tipsa....
men Nishikin ser jäklikt läcker ut... och värkar prisvärd...
Den skulle ja oxå kunna tänka mig...
Men jag får nöja mig med den racer ja kö
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 13:41Jag hade samma funderingar som du i våras. I mitt fall föll valet på Scott Sub 10. Jag är otroligt nöjd med mitt köp. Skivbromsarna gjorde större skillnad än jag hade väntat mig och Shimano xt växlar är fantastiska.
Min tidigare erfarenhet kommer från mt
Jag hade samma funderingar som du i våras. I mitt fall föll valet på Scott Sub 10. Jag är otroligt nöjd med mitt köp. Skivbromsarna gjorde större skillnad än jag hade väntat mig och Shimano xt växlar är fantastiska.
Min tidigare erfarenhet kommer från mt