Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKöpa löparskor
You need to log in to create posts and topics.

Jag har lösa planer på att börja jogga lite smått, och tänkte då införskaffa ett par rejäla löparskor för ändamålet så jag slipper problem med benhinnor och annan skit. Det märkliga är, när jag kollar på hur mina gamla skor har slitits, så ser det ut som

Skulle rekommendera kontakt med ortopedtekniker och be de kontrollera dina fötter. Sedan fixar dom ilägg till respektive höger och vänster fot och då tror jag att en neutral sko skulle vara bäst för dig.

Om du har nära till Fotexperten så kan jag rekommendera en analys där. Har hört mycket positivt om det företaget. Dom är, som namnet säger, experter på fötter och problem man kan ha.

Jag är ganska övertygad om att "problem med benhinnor och annan skit" snarare handlar om för snabb ökning av träningsmängd och intensitet tillsammans med skruttig löpteknik, än skor.

Och "ett par rejäla löparskor" inbjuder inte till mycket annat än just skruttig löpteknik och benhinneproblem.

Sagt på ett annat sätt har du tre olika alternativa vägval framför dig:

-Du fixar en teknisk lösning till dina problem i form av exempelvis formgjutna inlägg, stabiliserande skor m.m.

-Du undersöker om det har med din löpteknik att göra och sätter sen i

Eller kapitel 1 och 2 här
http://www.ludd.ltu.se/~torger/running/springa.html
Lång läsning men värt det

Oj, börjar alla citera Torger nu helt plötsligt? Nyupptäckt gud? 😉

Måste det vara Gud för att vi ska våga citera nåt?

O nej då.