Quote from Guest on 22 March 2011, 13:35Jag har lösa planer på att börja jogga lite smått, och tänkte då införskaffa ett par rejäla löparskor för ändamålet så jag slipper problem med benhinnor och annan skit. Det märkliga är, när jag kollar på hur mina gamla skor har slitits, så ser det ut som
Jag har lösa planer på att börja jogga lite smått, och tänkte då införskaffa ett par rejäla löparskor för ändamålet så jag slipper problem med benhinnor och annan skit. Det märkliga är, när jag kollar på hur mina gamla skor har slitits, så ser det ut som
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 13:45Skulle rekommendera kontakt med ortopedtekniker och be de kontrollera dina fötter. Sedan fixar dom ilägg till respektive höger och vänster fot och då tror jag att en neutral sko skulle vara bäst för dig.
Skulle rekommendera kontakt med ortopedtekniker och be de kontrollera dina fötter. Sedan fixar dom ilägg till respektive höger och vänster fot och då tror jag att en neutral sko skulle vara bäst för dig.
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 13:52Om du har nära till Fotexperten så kan jag rekommendera en analys där. Har hört mycket positivt om det företaget. Dom är, som namnet säger, experter på fötter och problem man kan ha.
Om du har nära till Fotexperten så kan jag rekommendera en analys där. Har hört mycket positivt om det företaget. Dom är, som namnet säger, experter på fötter och problem man kan ha.
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 20:47Jag är ganska övertygad om att "problem med benhinnor och annan skit" snarare handlar om för snabb ökning av träningsmängd och intensitet tillsammans med skruttig löpteknik, än skor.
Jag är ganska övertygad om att "problem med benhinnor och annan skit" snarare handlar om för snabb ökning av träningsmängd och intensitet tillsammans med skruttig löpteknik, än skor.
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 21:48Och "ett par rejäla löparskor" inbjuder inte till mycket annat än just skruttig löpteknik och benhinneproblem.
Och "ett par rejäla löparskor" inbjuder inte till mycket annat än just skruttig löpteknik och benhinneproblem.
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 09:44Sagt på ett annat sätt har du tre olika alternativa vägval framför dig:
-Du fixar en teknisk lösning till dina problem i form av exempelvis formgjutna inlägg, stabiliserande skor m.m.
-Du undersöker om det har med din löpteknik att göra och sätter sen i
Sagt på ett annat sätt har du tre olika alternativa vägval framför dig:
-Du fixar en teknisk lösning till dina problem i form av exempelvis formgjutna inlägg, stabiliserande skor m.m.
-Du undersöker om det har med din löpteknik att göra och sätter sen i
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 10:26Eller kapitel 1 och 2 här
http://www.ludd.ltu.se/~torger/running/springa.html
Lång läsning men värt det
Eller kapitel 1 och 2 här
http://www.ludd.ltu.se/~torger/running/springa.html
Lång läsning men värt det
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 10:40Oj, börjar alla citera Torger nu helt plötsligt? Nyupptäckt gud? 😉
Oj, börjar alla citera Torger nu helt plötsligt? Nyupptäckt gud? 😉
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 11:28Måste det vara Gud för att vi ska våga citera nåt?
Måste det vara Gud för att vi ska våga citera nåt?
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 13:03O nej då.
O nej då.