Quote from Guest on 22 April 2011, 20:57Ni som löptränar mycket, har ni varit och fått skorna utprovade, dvs sprungit på löpband och filmat steget?
Varför jag undrar är för att jag är lite kluven.
Mina första skor (Nike) köpte jag på måfå på rea för 700 kr, dom funkade sjukt bra, men började b
Ni som löptränar mycket, har ni varit och fått skorna utprovade, dvs sprungit på löpband och filmat steget?
Varför jag undrar är för att jag är lite kluven.
Mina första skor (Nike) köpte jag på måfå på rea för 700 kr, dom funkade sjukt bra, men började b
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 21:07Köp ett nytt par av de du har om de funkar för dig, det finns ingen anledning att byta skor bara för att du inte har provat ut dem. Dessutom är det ingen större risk att springa i gamla löparskor, det kan i vissa fall till och med vara bättre för kroppen
Köp ett nytt par av de du har om de funkar för dig, det finns ingen anledning att byta skor bara för att du inte har provat ut dem. Dessutom är det ingen större risk att springa i gamla löparskor, det kan i vissa fall till och med vara bättre för kroppen
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 21:09Tillhör inte kategorin som springer mycket, men råder dig ändå; gå och köp ett par av de skorna som funkat för dig tidigare!
Gjorde också som du, och gick till butik(-er) som provade ut skor efter att jag hade sprungit på band etc för att få ett par som
Tillhör inte kategorin som springer mycket, men råder dig ändå; gå och köp ett par av de skorna som funkat för dig tidigare!
Gjorde också som du, och gick till butik(-er) som provade ut skor efter att jag hade sprungit på band etc för att få ett par som
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 21:12Något av mina par är köpta efter löpbandstest, men jag har ett ganska neutralt steg, så det brukar inte bli så mycket av det.
Något par är köpt efter att ha sprungit på löpband, men då mer av typen att jag själv avgör om det känns bra. Man kan ju liksom
Något av mina par är köpta efter löpbandstest, men jag har ett ganska neutralt steg, så det brukar inte bli så mycket av det.
Något par är köpt efter att ha sprungit på löpband, men då mer av typen att jag själv avgör om det känns bra. Man kan ju liksom
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 22:31Ett alternativ är ju att ta med dina gamla skor till en sportaffär och säga att du vill prova ett par liknande. Då kan du se hur ditt steg ser ut med sådana skor och förhoppningsvis hitta en bra modell 🙂
Ett alternativ är ju att ta med dina gamla skor till en sportaffär och säga att du vill prova ett par liknande. Då kan du se hur ditt steg ser ut med sådana skor och förhoppningsvis hitta en bra modell 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 07:52Har inte provat mina senaste skor på bandet, men så fort jag tog de på mig, visste jag att det var de jag ska ha:-) Vill aldrig ha andra löparskor än Asics Kayano:-). Innan hade jag ett par andra Asics utprovade på Löplabbet och de funkade jättebra de ock
Har inte provat mina senaste skor på bandet, men så fort jag tog de på mig, visste jag att det var de jag ska ha:-) Vill aldrig ha andra löparskor än Asics Kayano:-). Innan hade jag ett par andra Asics utprovade på Löplabbet och de funkade jättebra de ock
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 09:49Hur känsligt är tex pronering om man springer på doserade vägar? Tycker jämt jag springer på skrå.
Hur känsligt är tex pronering om man springer på doserade vägar? Tycker jämt jag springer på skrå.
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 10:03ni kan ju kika lite på hur skon blir efter ett tag,,,ser skon ut å va rak,,,så är de rätt sko,men om den skjuter iväg lite hö/vä
då är de inte rätt,men finns ju häl kilar å kuta med.
lr gör en riktig innersula å gjuta av foten, finns billiga varianter
ni kan ju kika lite på hur skon blir efter ett tag,,,ser skon ut å va rak,,,så är de rätt sko,men om den skjuter iväg lite hö/vä
då är de inte rätt,men finns ju häl kilar å kuta med.
lr gör en riktig innersula å gjuta av foten, finns billiga varianter
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 10:04"Pronation er som en bolle-ven. Brug den og lær at elske den."
- Søren Aabye Kierkegaard
"Pronation er som en bolle-ven. Brug den og lær at elske den."
- Søren Aabye Kierkegaard
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 15:23Jag flikar in med en liten fråga.
Jag är alls inte någon elite löpare.
Men jag försöker springa ett par km / veckaJag sitter och funderar på inläggssulor till mina nya Asics löparskor.
Och jag har fastnat/blivit rekomenderad ett par SOLE sulor.
Men
Jag flikar in med en liten fråga.
Jag är alls inte någon elite löpare.
Men jag försöker springa ett par km / vecka
Jag sitter och funderar på inläggssulor till mina nya Asics löparskor.
Och jag har fastnat/blivit rekomenderad ett par SOLE sulor.
Men