Quote from Guest on 31 December 2009, 07:32Hej!!
Har varit och tittat på 2 olika uppgraderingar till min racer.
Antingen Shimano 105 hjul 2495:-
Eller
Shimano RS30 hjul inkl däck o slang för 2995:-Är det nån som har testat dessa och kan ge lite tips.
Tack på förhand
Hej!!
Har varit och tittat på 2 olika uppgraderingar till min racer.
Antingen Shimano 105 hjul 2495:-
Eller
Shimano RS30 hjul inkl däck o slang för 2995:-
Är det nån som har testat dessa och kan ge lite tips.
Tack på förhand
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 07:42Titta på Håkan C:s inlägg i Crosscheck diskussionen, mot slutet.
Man måste kunna lite tyska, men det är det bästa jag har sett på nätet (på nära håll). Man kan plocka delar man vill ha: nav, fälg, ekrar, fälgband, osv.
Titta på Håkan C:s inlägg i Crosscheck diskussionen, mot slutet.
Man måste kunna lite tyska, men det är det bästa jag har sett på nätet (på nära håll). Man kan plocka delar man vill ha: nav, fälg, ekrar, fälgband, osv.
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 09:00Bontrager XXX lite fälgarna var billiga.
Bontrager XXX lite fälgarna var billiga.
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 14:46Har provat RS30 hjulen, tyckte att de var väldigt tunga att dra igång.
Men sen när man väl hade fått upp farten så rullade de på riktigt fint.
Så är det inte väldigt kuperat och backigt där du cyklar så skulle de funka fint, dessutom så är de ganska så sn
Har provat RS30 hjulen, tyckte att de var väldigt tunga att dra igång.
Men sen när man väl hade fått upp farten så rullade de på riktigt fint.
Så är det inte väldigt kuperat och backigt där du cyklar så skulle de funka fint, dessutom så är de ganska så sn
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 18:00Tunga att dra igång???
Du måste ha väldigt klena ben!
Tunga att dra igång???
Du måste ha väldigt klena ben!
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:08Kanske det, eller så är jag bortskämd med bra hjul.
Handbyggda med Dura Ace nav, DT Swiss 1,1 RR fälg, alu nipplar och DT Aero lite ekrar.
1496 gr.
Den yttre roterande massan är bra mycket mindre på dessa än RS30 hjulen.
Kanske det, eller så är jag bortskämd med bra hjul.
Handbyggda med Dura Ace nav, DT Swiss 1,1 RR fälg, alu nipplar och DT Aero lite ekrar.
1496 gr.
Den yttre roterande massan är bra mycket mindre på dessa än RS30 hjulen.
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:47Jag tror att det är placebo. Om man räknar lite på det så inser man att skillnaden i Watt som krävs för att accellerera med ett lätt och ett tungt hjul är så liten att man omöjligen kan känna nån skillnad.
den som inte tror på detta kan testa att sätta
Jag tror att det är placebo. Om man räknar lite på det så inser man att skillnaden i Watt som krävs för att accellerera med ett lätt och ett tungt hjul är så liten att man omöjligen kan känna nån skillnad.
den som inte tror på detta kan testa att sätta
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 10:02Jag har kollat runt en heldel och kommit fram till att dura-ace 7850 är mitt hjul och har mycket bra egenskaper avseende vikt 1390 gram för kanttråd, rotationströghetsmoment (låg vikt långt ut), aerodynamik (bland de bästa av fälgar med lägre profil) och
Jag har kollat runt en heldel och kommit fram till att dura-ace 7850 är mitt hjul och har mycket bra egenskaper avseende vikt 1390 gram för kanttråd, rotationströghetsmoment (låg vikt långt ut), aerodynamik (bland de bästa av fälgar med lägre profil) och
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 20:44Hej!
Jag har kört hela 2009 på mina da 7850 är mycket nöjd så här långt.O ja man känner att man har lätta styva hjul vid i gångdrag.....
Hej!
Jag har kört hela 2009 på mina da 7850 är mycket nöjd så här långt.O ja man känner att man har lätta styva hjul vid i gångdrag.....
Quote from Funbeat user on 4 January 2010, 21:39Skönt att höra att det är fler som känner att lätta och styva hjul är lätta att dra igång.
Det kan inte bara vara placebo effekt.
Det skulle vara konstigt att hjul tillverkare som har lätta hjul bara bygger lätta hjul för sakens skull.
Dessutom varför är
Skönt att höra att det är fler som känner att lätta och styva hjul är lätta att dra igång.
Det kan inte bara vara placebo effekt.
Det skulle vara konstigt att hjul tillverkare som har lätta hjul bara bygger lätta hjul för sakens skull.
Dessutom varför är