Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Funderar på att köpa en pulsklocka (antagligen 310XT) och eftersom jag ska till USA framåt hösten tänkte jag att jag kanske kan få ner priset om jag köper den där (beroende på dollarkurs, min förmåga att hitta rätt återförsäljare mm).

Men finns det

Hej!

Jag köpte min 305 via ebay och det funkade som smort.
Laddningen sköter jag via usb-porten på datorn.
Menyspråket på klockan gick att ställa till svenska.
Tullen tog 160 kr ändå drygt 1000 kr billigare än i Sverige.

Garanti det får jag kolla upp om

OK, tack.

Ska kolla in e-bay.

USB-laddning är ju bra, då borde man kunna skaffa en en så´n där USB-laddare, om man inte vill ha datorn igång.

/Tomas

Jag har för mig att Garmin i england tar emot prylar köpta i Usa om dom strular, dock kommer du inte få hjälp av Garmin i Sverige.

En USB-adapter för laddning via elnätet följde med när jag köpte min Garmin 305 här i Sverige.

Skickade följande fråga till Garmin i Sverige:

"Hur fungerar support och garantier hos er på Garmin om min pulsklocka är köpt i USA?"

och fick då svaret:

"Hej!
Du har support så länge du har din klocka men du har bara ett års garanti på enheter köpta u

Detta känns lite knepigt. Återförsäljare/producent måste väl ta höjd för rådande konsumentlagstiftning och vad de vill erbjuda i ett land när de sätter priset för klockan. I Sverige som har 2 (eller 1+1) års garanti, så blir kanske klockan lite dyrare. Ja