Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa racer?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vet att det finns väldigt kunniga cykelmänniskor här på funbeat, så jag har 2-3 frågor. Är för tillfället nöjd med min hybrid men vill veta mer om racers.

1. Förslag på bra racers för nybörjare (motionscyklister) i a) <12000:- b) <15000:-

2. CCs Pi

Hej!
Du ställer en klassisk fråga: Vilken cykel är bäst för mig?
En omöjlig fråga att besvara, vilket jag hoppas du förstår. 🙂

Jag tror att du koncentrerar dig för mycket på tekniken. Exempelvis hur ramgeometrin är, tycker jag är överkurs för en motio

Jag har kört på Vola i 2 år och har varit mycket nöjd. Ultegra-gruppen håller väldigt hög klass. För att få en kvickare cykel köpte jag nya hjul i somras vilket var en hit.

Nu väntar jag på en ny kolfiberram som jag ska utrusta med SRAM Force och carbonh

Ok, så jag skall strunta i geometri förutom att skaffa rätt storlek.

Några tips på cyklar < 12000:- som är bra value for money?

Angående Volan, jag är precis för kort för din cykel - men tack för erbjudandet.

Nej jag tycker inte du ska strunta i geometrierna. Genomför en mätning på sidan nedan för att få ett hum om vad det är för mått som bör gälla. Kolla sedan upp ramgeometrier på cykeltillverkarnas sidor. Då kan du se vilka märken som skulle kunna ha en ram

Mats, använd kalkylatorn ovan för att hitta rätt storlek, annars är det risk att du sätter dig på en för stor cykel.

Ang tips så skulle jag rekommendera dig att köpa begagnat i den prisklassen, där kan du få mycket för pengarna.

Av en händelse har jag (

Köp en sjysst begagnad med bra grejer för 7-8 000, och byt ev upp dig på ett par lite bättre hjul.

Låt inte dina prylgalna kompisar lura i dig att du behöver en ny cykel, det sparar man massor av pengar på ;o)

seriöst nu - du är välkommen att prova min trek närhelst det passar dig, så får du åtminstone en referens i fortsatt letande. Du är väl någon

Markku S tycker jag slog huvudet på spiken.

Köp inget värsta. En racer är dessutom nästan alltid ute i okej väder och på bra underlag så det slits inte så hårt.

Jag kör Bianchi och Cresent. Allt väldigt motionärsbetonat på reglage, men den hänger på all

Tack för alla tips.

Jag skall använda kalkylatorn och åtminstone räkna ut måtten, sen givet måtten så får jag väl kolla upp ramar som matchar och därefter börja leta begagnat med just de märkena.

12