Quote from Funbeat user on 4 January 2009, 22:39Hejsan Alla!
Jag vet inte om detta är rätt tråd men ajg har en liten fråga angående köpa ny cykel eller bara uppgradera vissa komponenter. OM man vill ha lite mer hastighet finns det några enkla tips förutom att träna mera? (eller bättre:-) Hur stor roll
Hejsan Alla!
Jag vet inte om detta är rätt tråd men ajg har en liten fråga angående köpa ny cykel eller bara uppgradera vissa komponenter. OM man vill ha lite mer hastighet finns det några enkla tips förutom att träna mera? (eller bättre:-) Hur stor roll
Quote from Funbeat user on 4 January 2009, 22:49träna bättre - se över sittställningen - köp nya däck och en fotpump med tryckmätare
träna bättre - se över sittställningen - köp nya däck och en fotpump med tryckmätare
Quote from Funbeat user on 4 January 2009, 23:38Jag håller med Björn helt och hållet. Jag köpte begagnat och är supernöjd. Fick en cykel för 6000 som kostade 30 000 bara några år gammal. Det som är svårt är att bedömma om den är sliten eller inte... t.ex. så ska kuggarna inte vara spetsiga, men provcyk
Jag håller med Björn helt och hållet. Jag köpte begagnat och är supernöjd. Fick en cykel för 6000 som kostade 30 000 bara några år gammal. Det som är svårt är att bedömma om den är sliten eller inte... t.ex. så ska kuggarna inte vara spetsiga, men provcyk
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 09:46Det är nog träning, träning, träning tyvärr. Jag tycker dock att det ger mycket om man är minst tre personer som tränar för då lyckas jag återhämta mig på rullen och kan därmed cykla längre för varje pass. (mycket trevligare också såklart)
Lägg pengarn
Det är nog träning, träning, träning tyvärr. Jag tycker dock att det ger mycket om man är minst tre personer som tränar för då lyckas jag återhämta mig på rullen och kan därmed cykla längre för varje pass. (mycket trevligare också såklart)
Lägg pengarn
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 11:18Den enskilt viktigaste komponenten för fart är hjulen, roterad vikt gör större skillnad. Men generellt vikten på cykeln spelar roll naturligtvis. Men inget kompenserar syreupptag och styrka så det är bara att träna på om du vill cykla fort.
Mitt tips där
Den enskilt viktigaste komponenten för fart är hjulen, roterad vikt gör större skillnad. Men generellt vikten på cykeln spelar roll naturligtvis. Men inget kompenserar syreupptag och styrka så det är bara att träna på om du vill cykla fort.
Mitt tips där
Quote from Berit Bengtson on 5 January 2009, 11:41Stefan m³ skrev:
> Den enskilt viktigaste komponenten för fart är hjulen
Hjulen känns och syns mest.
Men mätningar visar att rullmotståndet hos olika däck gör större skillnad på farten.> roterad vikt gör större skillnad.
Återigen, roterande vikt känns
Stefan m³ skrev:
> Den enskilt viktigaste komponenten för fart är hjulen
Hjulen känns och syns mest.
Men mätningar visar att rullmotståndet hos olika däck gör större skillnad på farten.
> roterad vikt gör större skillnad.
Återigen, roterande vikt känns