Quote from Guest on 21 November 2009, 11:38Har haft önen på en (ful)tysk ett litet tag nu. Funderar på om det är idag jag skall slå till på min första racer, solen skiner och jag har spenderarbyxorna på mig.
Ca 13 000kr med frakt hem till dörren, bör jag slå till eller ska man vänta tills man fa
Har haft önen på en (ful)tysk ett litet tag nu. Funderar på om det är idag jag skall slå till på min första racer, solen skiner och jag har spenderarbyxorna på mig.
Ca 13 000kr med frakt hem till dörren, bör jag slå till eller ska man vänta tills man fa
Quote from Lars Mörrby on 21 November 2009, 11:48Jag är knappt ens amatör när det gäller cyklar, men jag har fått för mig att det är viktigare att
cykeln är anpassad för den som ska cykla än att det är ett visst märke på komponenterna.Har man cyklat mycket och vet precis vad man vill ha så kan man säk
Jag är knappt ens amatör när det gäller cyklar, men jag har fått för mig att det är viktigare att
cykeln är anpassad för den som ska cykla än att det är ett visst märke på komponenterna.
Har man cyklat mycket och vet precis vad man vill ha så kan man säk
Quote from ellen olsson on 21 November 2009, 12:02Det viktigaste är att cykeln passar dig. Att köpa sin "första" cykel via postorder kan vara vanskligt.
Det viktigaste är att cykeln passar dig. Att köpa sin "första" cykel via postorder kan vara vanskligt.
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 14:44Har du testat en likadan cykel som du tycker passar, testa en gång till och testa några andra cyklar i samma klass.
Priset är ok men byt till Easton Ea 50 hjulen som har fått bra "testresultat" i Cycling plus.
Har du testat en likadan cykel som du tycker passar, testa en gång till och testa några andra cyklar i samma klass.
Priset är ok men byt till Easton Ea 50 hjulen som har fått bra "testresultat" i Cycling plus.
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 20:29Jag har provat en Cube i strl. 56, den var ett par år äldre. Ovan som man är som nybörjare antar jag att man inte kan säga om det satt som en smäck. Har endast provat en Biancchi strl. 55 utöver det.
Det kanske är som ni säger att man ska kontakta en ku
Jag har provat en Cube i strl. 56, den var ett par år äldre. Ovan som man är som nybörjare antar jag att man inte kan säga om det satt som en smäck. Har endast provat en Biancchi strl. 55 utöver det.
Det kanske är som ni säger att man ska kontakta en ku
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 09:48Hej de hjulen vista sl är riktigt bra,har fått kanon betyg,riktigt fint rull
Magnus
Hej de hjulen vista sl är riktigt bra,har fått kanon betyg,riktigt fint rull
Magnus
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 01:37Vad är en ram "HPA 7005 Triple butted"? Vad är det för material och vad är bäst: aluminium eller karbon?
Vad är en ram "HPA 7005 Triple butted"? Vad är det för material och vad är bäst: aluminium eller karbon?
Quote from ellen olsson on 16 December 2009, 08:14Det är en aluminiumram.
Det är en aluminiumram.
Quote from Berit Bengtson on 16 December 2009, 08:51Cella Malmér undrade:
> vad är bäst: aluminium eller karbon?Materialet i ramen har väldigt lite med att göra om en ram är bra eller ej.
ramens egenskaper och (allra viktigast) att den passar dig och din cyklingsstil är det allra viktigaste.Men en sak
Cella Malmér undrade:
> vad är bäst: aluminium eller karbon?
Materialet i ramen har väldigt lite med att göra om en ram är bra eller ej.
ramens egenskaper och (allra viktigast) att den passar dig och din cyklingsstil är det allra viktigaste.
Men en sak
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 12:41På 1970-talet sade alla kolfiber, men det svenska ordet verkar ha fallit i glömska numera 🙁
På 1970-talet sade alla kolfiber, men det svenska ordet verkar ha fallit i glömska numera 🙁