Quote from Guest on 11 May 2013, 18:26Halloj där funbeatare!
Jag är (som belöning för ett delmål) på jakt efter nya löparskor.
Jag är rätt nybörjare på löpning (även om jag hållit på ett par år från och till), så jag springer inte så långa sträckor, men detta år är målet att nå maradistans.
Halloj där funbeatare!
Jag är (som belöning för ett delmål) på jakt efter nya löparskor.
Jag är rätt nybörjare på löpning (även om jag hållit på ett par år från och till), så jag springer inte så långa sträckor, men detta år är målet att nå maradistans.
Quote from Funbeat user on 11 May 2013, 18:36Har lite bredare fötter själv och sliter sulorna mest på yttersidorna som du gör, får för mig då att jag supinerar. Skon som då passar är ex Asics Cumulus, en allroundsko med mycket dämpning. Tror Asics Nimbus är liknande sko.
Har lite bredare fötter själv och sliter sulorna mest på yttersidorna som du gör, får för mig då att jag supinerar. Skon som då passar är ex Asics Cumulus, en allroundsko med mycket dämpning. Tror Asics Nimbus är liknande sko.
Quote from Funbeat user on 11 May 2013, 19:03Inov8 F-Lite 195 eller 220
Inov8 F-Lite 195 eller 220
Quote from Lars Mörrby on 11 May 2013, 20:37Egentligen är det bara du själv som vet.
Jag har tidigare sprungit i ASICS DS Trainer och 2140.
Numer springer jag mest i Vibram fivefingers men köpte för ett par veckor sedan ett par Brooks Pure Flow som är riktigt sköna.
Ska du springa mycket så kan
Egentligen är det bara du själv som vet.
Jag har tidigare sprungit i ASICS DS Trainer och 2140.
Numer springer jag mest i Vibram fivefingers men köpte för ett par veckor sedan ett par Brooks Pure Flow som är riktigt sköna.
Ska du springa mycket så kan
Quote from Christer Berg on 11 May 2013, 20:46Ett tips vore att uppsöka en löparbutik som kan hjälpa dig med utprövning av bra skor med hänsyn till dina fötter.
Ett tips vore att uppsöka en löparbutik som kan hjälpa dig med utprövning av bra skor med hänsyn till dina fötter.
Quote from Funbeat user on 13 May 2013, 09:05Tack för era tips! 🙂
Just nu planerar jag att "bara" skaffa ett par mängdskor, för att kanske senare skaffa mig ett par "snabbare" skor. Planerar även att besöka Löplabbets butik på Kungsgatan i Stockholm under veckan för att få ett par trevliga skor u
Tack för era tips! 🙂
Just nu planerar jag att "bara" skaffa ett par mängdskor, för att kanske senare skaffa mig ett par "snabbare" skor. Planerar även att besöka Löplabbets butik på Kungsgatan i Stockholm under veckan för att få ett par trevliga skor u
Quote from Funbeat user on 13 May 2013, 10:58Ta gärna och även titta in på Runners Store. De är bra på att leta fram skor. Bara lista upp dina krav/behov/önskemål så får du prova. Jag köpte att par Kayano efter alltför lite testning och kom därefter fram till att de var alltför små. Så kom tillbaka
Ta gärna och även titta in på Runners Store. De är bra på att leta fram skor. Bara lista upp dina krav/behov/önskemål så får du prova. Jag köpte att par Kayano efter alltför lite testning och kom därefter fram till att de var alltför små. Så kom tillbaka
Quote from Funbeat user on 14 May 2013, 14:30Tycker ni att Runners Store är bättre än Löplabbet? 🙂
(löplabbet hade ett erbjudande om att betala först i augusti, något som verkar lockande då sommarjobbslönen kommer först då)
Tycker ni att Runners Store är bättre än Löplabbet? 🙂
(löplabbet hade ett erbjudande om att betala först i augusti, något som verkar lockande då sommarjobbslönen kommer först då)
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 22:51Var på Löplabbet idag och det blev ett par Asics GT-1000.
Säljaren sa att jag hade medel till lågt fotvalv och pronerade en aning, vilket skulle göra att GT-1000 passade mig bättre än mina nuvarande GT-2000 som hade för mycket pronationsstöd för mig.
Ja
Var på Löplabbet idag och det blev ett par Asics GT-1000.
Säljaren sa att jag hade medel till lågt fotvalv och pronerade en aning, vilket skulle göra att GT-1000 passade mig bättre än mina nuvarande GT-2000 som hade för mycket pronationsstöd för mig.
Ja
Quote from Funbeat user on 18 May 2013, 21:37Jag har både GT 1000 och GT 2000. GT 1000 är något lättare i vikt än GT 2000, och känns lite nättare och smidigare vid löpning. Fodret är inte lika mjukt och "ombonat" som på GT 2000. Även dämpningen känns mindre än på GT 2000. Jag föredrar GT 2000 på min
Jag har både GT 1000 och GT 2000. GT 1000 är något lättare i vikt än GT 2000, och känns lite nättare och smidigare vid löpning. Fodret är inte lika mjukt och "ombonat" som på GT 2000. Även dämpningen känns mindre än på GT 2000. Jag föredrar GT 2000 på min