Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpt hybrid, men borde jag köpt r …
You need to log in to create posts and topics.

Ah, har nu akut livsångest då jag köpt min Nishiki Pro SLD och är riktigt nöjd med den. Men, jag funderar på om jag borde köpt en racer istället. Jag använder nästan aldrig cykeln för att "slöåka till jobbet" eller dylikt utan om jag är ute och kör är det

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=689385

I tråden kommer en fin sanning: att det inte är någon större skillnad mellan en hybrid och Canyon.

hej
jag gjorde samma fel..
jag började cykla 3mil/pass med min 26" hundrastningscykel.
sen skulle jag uppgradera mig men vågade inte köpa racer för den kostade mycket mer än hybrid jag köpte. Nu har jag ökat till 4- 6 mila pass och ångrar bittert att jag

Jo, men det är skönt att inte behöva "klä av" hybriden eller byta däck, varje gång man vill köra fort. Nu har jag en cykel med pakethållare och skärmar och en lite finare racer för lvg-träning och motionslopp. De har olika utväxling också.

Vill du ha en racer så är det klart att du ska köpa en! Man ska cykla på den cykeln man känner att man trivs med, det ska ju vara roligt. 🙂 Somliga av oss gillar racer och andra älskar sina hybrider till döds. Det går även bra att ha en av varje, flest

Jag älskar både hybriden och racern. De fyller sin funktion! 🙂

Maria, har du testat en räcer så du vet vad du går miste om?

+10 Bruse

Jag har hela vintern harvat runt på en cyclocross i storlek 52 med grovmönstrade däck och stänkor. Tyckte jag var grumt snabb.

Sen när jag sätta mig på min räcer som säkert väger 1-2 kg mindre å är i storlek 50 med smala däck, så bara flyger jag fram! Så

Bruse: Jag skulle inte klara att ta mig upp på sadeln ens! 😉

(Ärligt talat så tycker jag att racrar är förjävla fula, möjligen att en rosa skulle gå hem.)

Edit:
För klarhets skull: 😉 😉 😉